Generacja Z chce pławić się w luksusach mimo braku pieniędzy. I ma na to bardzo ekologiczny sposób

Generacja Z chce żyć w dobrobycie. Niestraszna im inflacja i wzrost cen. Ich celem jest posiadanie dóbr z najwyższej półki i czerpanie z życia garściami. Znaleźli nawet swoją metodę na funkcjonowanie w ten sposób. Droga odzież to dla nich inwestycja na przyszłość.

Generacja Z nie chce żyć w biedzie? Ich zdaniem dostatnie życie dostępne jest dla każdego. Mają swój prosty sposób na funkcjonowanie w dobrobycie i nieprzejmowanie się finansami

Zobacz wideo Wybrałyśmy się do jednego z warszawskich lumpeksów. Oto, co znalazłyśmy w dniu dostawy

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Generacja Z chce żyć, jak milionerzy. Nie powstrzyma ich nawet inflacja

Gospodarka na całym świecie nie wygląda zadowalająco, przez co wciąż rosną koszty życia - w tym ceny nie tylko podstawowych produktów, ale także i dóbr luksusowych. Najnowsze statystyki pokazują, że pokolenie Z nie chce wyłącznie oszczędzać i odmawiać sobie wielu przyjemności. Aby w pełni korzystać z życia, znaleźli prosty sposób na posiadanie wielu cennych rzeczy, bez wydawania nadmiernych kwot. Badania firmy "ThredUp" wykazały, że aż 30 proc. osób urodzonych pomiędzy 1997, a 2012 r. kupuje używane wcześniej rzeczy. Wszystko po to, żeby móc korzystać z markowych i dla wielu nieosiągalnych produktów, takich jak odzież i torebki. Według raportu najpopularniejsze marki, cieszące się drugim życiem wśród amerykańskiej młodzieży, to Lululemon, Coach i  Kate Spade New York

Kochają luksusowe marki. Swoją garderobę traktują niczym inwestycję 

Okazuje się, że aż dwie na pięć rzeczy w szafie przeciętnej osoby pochodzącej z pokolenia Z, to tzw. produkty z drugiej ręki. Ankieta ujawniła również, że ponad 64 proc. członków generacji najpierw szuka używanych rzeczy, a dopiero później zastanawia się nad zakupem całkowicie nowej. Takie zachowanie z pewnością spowodowała wysoka inflacja, która obecna jest także w Stanach Zjednoczonych. Ta sytuacja wpłynęła również na sposób postrzegania własnej garderoby. Generacja Z uznaje ją za prywatny dorobek i zabezpieczenie na przyszłość. Młodzi ludzie coraz częściej sięgają po markowe ciuchy, czy torebki, tłumacząc to tym, że zostaną one z nimi przez bardzo długi czas, a nawet "przeżyją" pokolenia

Więcej o:
Copyright © Agora SA