Dane zgromadzone na platformie LinkedIn informują, że pracodawcy coraz częściej obawiają się odejścia swoich pracowników. Dzieje się tak, gdyż coraz częściej oprócz zwykłego wynagrodzenia patrzymy często nie tylko na lepsze warunki pracy, ale także na dodatkowe benefity w postaci zniżek, kart multisport, czy dodatek dojazdu do pracy. Jednak oczekiwania wobec pracodawców coraz bardziej ulegają zmianie i nawet to już przestaje wystarczać. Platforma Preply postanowiła zgromadzić dane dotyczące najpopularniejszych oczekiwanych przez pracowników benefitów.
Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl
Zgodnie z raportem Enter The Code, w Polsce trzech na czterech pracowników zwraca uwagę na benefity, które oferuje dana firma, która musi sprostać oczekiwaniom osób zatrudniającym. Tylko 40% osób jest zadowolonych z benefitów, które oferują im miejsca pracy, dlatego dział HR, musi sprostać nie lada wyzwaniu. Według raportu Enter The Code oto pierwsza trójka najbardziej oczekiwanych benefitów:
Oprócz tego dodatkowymi wymaganiami są:
Wiele benefitów, które cieszą się za granicą, u nas w kraju jest zdecydowaną rzadkością, lub dla niektórych czymś zupełnie normalnym. Dla przykładu Francuskie firmy cenią sobie wsparcie psychologiczne, oraz dopłaty do zdrowych posiłków. W Islandii pracownicy mają natomiast dłuższy weekend o jeden dzień, gdyż pracują tylko cztery dni w tygodniu. W Wielkiej Brytanii pracownicy mają dofinansowania zakupu roweru, którym mogą jeździć do pracy. W Luksemburgu mają kupony na lunch, a dodatkiem do ich pensji jest samochód, z którego nie muszą korzystać tylko i wyłącznie do pracy.Z takich bardziej oczywistych oczekiwań, które w Polsce są już nieco bardziej znane, to w Niemczech oczekują elastycznych godzin pracy, a w Holandii natomiast ludziom zależy bardziej na pracy zdalnej.