A w sklepach kolejne opłaty. Od teraz będziemy musieli płacić nawet za to, co do tej pory było darmowe

W niektórych sklepach pojawił się obowiązek dopłaty, o której nie wszyscy klienci mogą mieć pojęcie. Trzy duże sieci handlowe określiły koszt "produktu", który do tej pory zazwyczaj był za darmo. O czym warto wiedzieć, wybierając się na zakupy? W tych miejscach zapłacimy nieco więcej.

W kolejnych sklepach klienci zaraz po wejściu mogą spotkać się z informacją o nowych, obowiązkowych opłatach. Te dotyczą tzw. zrywek, czyli jednorazowych torebek foliowych, znajdujących się najczęściej przy regałach z pieczywem, warzywami i owocami. Wyższa cena za zakupy będzie dotyczyć klientów jednych z najpopularniejszych sieci handlowych w Polsce. Jaka jest cena "foliówki"? Oto szczegóły. 

Zobacz wideo Co sądzimy o energii odnawialnej i zielonej transformacji? Odpowiada Adam Traczyk

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Ekologia dopadła klientów. Od teraz nie tylko duże reklamówki zakupowe będą płatne 

Kilka lat temu w Polsce wprowadzono opłatę recyklingową, która obejmowała torby zakupowe wykonane z tworzyw sztucznych. Przepisy zobowiązały sieci handlowe do określenia ceny tzw. reklamówki. Do tej pory jednak regulacje nie obejmowały lekkich toreb o grubości poniżej 15 mikrometrów. Dzięki temu tzw. zrywki, umożliwiające klientom spakowanie na przykład pieczywa lub warzyw, były całkowicie darmowe. Niestety, teraz ma się to zmienić, ponieważ zauważono, że osoby robiące zakupy nadwyrężają tę lukę w przepisach, przez co problem nadmiernego zużycia plastiku wciąż jest bardzo widoczny. Naprzeciw temu wyszły trzy popularne w Polsce sieci

Dodatkowe opłaty w sklepach. Miejsc, w których za to trzeba płacić za chwilę może być więcej 

Na ten moment opłatę za użyte reklamówki foliowe wprowadzono w trzech sieciach handlowych, a są nimi: 

  • Auchan, 
  • E.Leclerc,
  • niektóre sklepy Carrefour.

Jest jednak haczyk. W Auchan foliówka zostanie uwzględniona na paragonie tylko wtedy, gdy zostanie użyta niezgodnie z obowiązującymi zasadami. Co to oznacza? Do dostępnych wewnątrz sklepu zrywek, można spakować jedynie pieczywo, warzywa i owoce. Jak informuje portal Wiadomości Handlowe, w Auchan koszt nieprawidłowo wykorzystanej reklamówki wyniesie 25 groszy

Bardzo lekkie torby na zakupy z tworzywa sztucznego oferowane są bezpłatnie wyłącznie wtedy, gdy są przeznaczone do sprzedaży żywności sprzedawanej luzem

- brzmi informacja dla klientów sklepu Auchan. Płatne zrywki to odpowiedź na zachowanie klientów, którzy unikali zakupu płatnych toreb lub przynoszenia własnych. Jest to jednocześnie sposób na zmniejszenie produkcji odpadów. W przypadku pomijania przez sieci handlowe regulacji związanych z opłatami recyklingowymi, mogą one otrzymać karę finansową w wysokości od 500 do nawet 20 tys. zł. Kontrola sklepów leży po stronie Inspekcji Handlowej. 

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.