Poczta Polska alarmuje. Polacy otrzymują niepokojące wiadomości. Możesz stracić pieniądze

Pomimo rosnącej konkurencji, Poczta Polska jest wciąż chętnie wybieranym dostawcą przesyłek. Wiadomość o konieczności uiszczenia związanej z tym opłaty może zatem początkowo nie wzbudzić naszych podejrzeń. Niestety właśnie na taką reakcję liczą oszuści, którzy wykorzystują wizerunek publicznej instytucji.

Oszustwa internetowe są poważnym zagrożeniem, które trudno wyeliminować. Wynika to z faktu, że przestępcy wykorzystują przy tym sprawdzone metody odwołujące się do naszych emocji. Tym razem o problemie tym przypomina Poczta Polska, która zauważyła w ostatnim czasie niepokojące wiadomości wysyłane w jej imieniu.

Zobacz wideo Polacy tracą tysiące złotych przez oszustów. Co to jest phishing i jak się przed nim bronić? [TOPtech]

Czy Poczta Polska wysyła e-maile? Oszustwo na opłatę celną znów zbiera żniwo wśród Polaków

Poczta Polska informuje w mediach społecznościowych, że oszuści rozsyłają wiadomości o konieczności uiszczenia opłaty celnej za przesyłkę

Uwaga! Trwa cyberatak - oszustwo na opłatę celną!

- ostrzega Poczta Polska w opublikowanym poście. Na dołączonej do niego grafice widzimy e-mail opatrzonym logo instytucji. W jego treści podkreślono, że uregulowanie należności w ciągu 48 godzin zapewni terminowe doręczenie przesyłki. Poniżej natomiast zamieszczono baner, który ma nas przekierować do płatności. Niestety w rzeczywistości jest to link prowadzący do strony podszywającej się pod oficjalny portal Poczty Polskiej. Jej cel to wyłudzenie naszych danych, a to szybko prowadzi do utraty pieniędzy.

Zobacz też: Kupili na jej dane 19 samochodów. Dowiedziała się dopiero, gdy komornik zajął jej konto

Oszuści w tym przypadku liczą, że wizerunek powszechnie znanej firmy uśpi naszą czujność i tym samym zwiększy szanse na ich sukces. Jest to przykład phishingu. Dodatkowo na naszą niekorzyść może działać presja czasu, przez którą często działamy bardziej pochopnie. Jednocześnie warto podkreślić, że wiadomości e-mail nie są jedynym narzędziem wykorzystywanym przez przestępców.

Jak rozpoznać oszustwo w SMS-ie od kuriera? Poczta Polska przypomina, jak zadbać o swoje bezpieczeństwo

Akcje phishingowe często są też prowadzone za pośrednictwem SMS-ów. W przypadku Poczty Polskiej (lub innych dostawców przesyłek) może to być wiadomość o wstrzymanej paczce. Ofiara jest wówczas informowana, że musi uzupełnić dane adresowe lub inne dane dotyczące przesyłki. Ponownie znajdziemy tu link, który prowadzi nas do fałszywej strony. Na szczęście przed takimi sytuacjami możemy się uchronić, jeśli tylko będziemy pamiętać o kilku wskazówkach.

Poczta Polska radzi, aby nigdy nie klikać w podejrzane linki ani pobierać załączników. Zwracajmy przy tym uwagę na adresy URL, które już na pierwszy rzut oka mogą zdradzać, że coś jest nie tak (np. przez literówki). Powinniśmy również weryfikować nadawcę wiadomości. Poczta Polska wysyła wiadomości dotyczące przesyłek tylko z adresu informacja@poczta-polska.pl. Jeśli cokolwiek wzbudzi nasze wątpliwości, nie należy podawać w takich sytuacjach swoich danych osobistych lub finansowych. Niepokojące SMS-y możemy wysłać na bezpłatny numer 8080 udostępniony przez CERT Polska. W odpowiedzi otrzymamy potwierdzenie, czy mamy do czynienia z próbą oszustwa. W przypadku e-maili z kolei powinniśmy zgłaszać je do CERT Poczta Polska, przekazując na adres incydent@poczta-polska.pl.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Więcej o: