Popularna marka zniknie z Rossmanna. Tego już nie kupimy. "Nie będziemy komentować tej sprawy"

Rossmann oferuje wiele marek, które przez lata działalności drogerii zyskały dużą popularność. Niestety jedna z nich wkrótce zostanie wycofana ze sprzedaży. Decyzja ta została podjęta m.in. ze względu na zmiany na rynku. Wieści te zmartwiły nie tylko jej fanów, lecz także pracowników.

W ostatnich latach coraz więcej osób zwraca uwagę na to, aby prowadzić zdrowy styl życia. Odzwierciedla się to także w ofertach sklepów. Jedną z marek adresowanych do osób dbających o formę, którą znajdziemy w Rossmannie, jest Foodspring. Obecnie w jej ofercie są m.in. białka, batony proteinowe i suplementy. Niestety to właśnie one znikną niedługo z półek. Dotyczy to również innych punktów sprzedaży, m.in. drogerii dm.

Zobacz wideo Ekspertka od żywienia i trenerka, Natalia Kruczyńska, dosadnie o tym, co nas tuczy. "To nie pieczywo i ziemniaki"

Foodspring, Rossmann. Popularne produkty wkrótce znikną ze sklepowych półek

Jak przypomina niemiecki portal WirtschaftsWoche, marka Foodspring powstała jako niewielki start-up w 2013 roku w Berlinie, założony przez menedżerów Rocket Internet, Tobiasa Schrempp i Philippa Schüle. Szybko zdobyła popularność i wkrótce po utworzeniu stała się jednym z najszybciej rozwijających się start-upów w Niemczech. Prawdziwy przełom nastąpił jednak w 2019 roku, kiedy to marką zainteresował się amerykański gigant Mars. Firma zapłaciła najpierw ponad 210 milionów euro za większość udziałów, a po dwóch latach kolejne 43 miliony euro za udziały założycieli.  Początkowo inwestycja wydawała się bardzo opłacalna, ale sześć lat później sytuacja zmieniła się diametralnie.

Zobacz też: Właściciel Pepco zmienia asortyment. Zniknie duża grupa produktów. Dealz trafi przez to na sprzedaż?

Po dokładnej analizie i biorąc pod uwagę dynamiczne zmiany na rynku, podjęliśmy trudną decyzję o zamknięciu Foodspring GmbH

- czytamy w liście przesłanym przez dyrektora generalnego Christiana Bubenheima do jego partnerów biznesowych pod koniec lutego, do którego dotarł portal WirtschaftsWoche. Co to dokładnie oznacza?

Firma reaguje na doniesienie mediów. Likwidacja marki oznacza zwolnienia pracowników

WirtschaftsWoche wskazuje, że problemy Foodspring sprowadzają się do kilku głównych obszarów. Po pierwsze wysokie koszty marketingowe nie przynosiły oczekiwanych rezultatów. Przełożyło się to na mniejszy ruch na stronie internetowej, a więc i mniejszą liczbę zamówień. Ponadto nie bez znaczenia był wzrost liczby reklamacji, o których klienci donosili na portalach internetowych, co skutkowało spadkiem zaufania wobec marki. Firma potwierdziła informacje o likwidacji Foodspring w rozmowie z niemieckim portalem, ale nie chciała ujawnić, jak dokładnie wspomniane zmiany wpłynęły na ich sprzedaż.

Prosimy o zrozumienie, że nie będziemy więcej komentować tej sprawy. Naszym obecnym priorytetem jest wsparcie naszych pracowników

- stwierdziła firma w oświadczeniu przesłanym WirtschaftsWoche. W ostatnim sprawozdaniu finansowym z 2022 roku sprzedaż Grupy Foodspring wyniosła 84 miliony euro, czyli poniżej oczekiwań na dany rok i mniej niż w roku poprzednim. Dwa lata temu z Foodspring GmbH zwolniono 36 pracowników. Teraz likwidacja obejmie około 220 osób. Produkty marki Foodspring mają być dostępne w sprzedaży do 30 czerwca 2025 roku.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Więcej o: