Wizyta w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych czasami jest koniecznością, ale w niektórych przypadkach może być to utrudnione ze względu na lokalizację urzędu. Właśnie takie sytuacje zostały uwzględnione przy planowaniu wspomnianej powyżej współpracy z Pocztą Polską. Uruchomiony niedawno pilotaż ma umożliwić ubezpieczonym załatwianie ważnych spraw urzędowych w pobliżu miejsca ich zamieszkania, czyli w placówkach pocztowych.
Jak dowiadujemy się z oficjalnego komunikatu Poczty Polskiej, pilotaż nowych usług ruszył 15 lipca 2025 roku. Obejmie on placówki z miejscowości leżących w aglomeracji poznańskiej: Przeźmierowo, Granowo, Pniewy, Opalenica i Puszczykowo. Przy ich wyborze brano pod uwagę lokalizację w znacznej odległości od urzędów Zakładu.
Głównym przesłaniem pilotażu tego wspólnego programu jest weryfikacja zainteresowania naszych klientów dostępem do usług świadczonych przez ZUS w pobliżu ich miejsca zamieszkania
- wyjaśnia Lucyna Prygiel-Augustyniak, Dyrektor Regionu Sieci Zachód I Poczty Polskiej, cytowana w komunikacie. W wybranych miejscach w ogólnodostępnej części sali operacyjnej placówki pocztowej zostały przygotowane specjalne stanowiska, na których do naszej dyspozycji są pracownicy ZUS-u realizujący kompleksową obsługą klientów z zachowaniem poufności. Dodatkowym ułatwieniem jest możliwość wydrukowania na miejscu potrzebnych do załatwienia sprawy dokumentów. Stanowiska działają w określonych godzinach i terminach. Do kiedy dokładnie będą dostępne?
Omawiany pilotaż zaplanowano na pełny miesiąc, czyli do 15 sierpnia 2025 roku. Jednocześnie zaznaczono, że jeśli odbiór nowych usług będzie pozytywny, umowa Poczty Polskiej z ZUS-em może zostać rozszerzona na inne miejscowości. Zwrócono również uwagę na to, że nie jest to pierwsza współpraca między tymi dwoma instytucjami. Dotychczas dotyczyło to m.in. dostarczania świadczeń emerytalnych i rentowych czy obsługi wniosków o różne świadczenia.
Zobacz też: Poczta Polska nie dostarczyła wypowiedzenia. Pracownik pozwał firmę. "Ups, przesyłka zaginęła"
Porozumienie w zakresie utworzenia stanowisk do obsługi klientów ZUS w placówkach pocztowych to kolejna tego typu akcja, ułatwiająca klientom kompleksowe załatwienie spraw związanych z systemem zabezpieczeń społecznych
- czytamy w przytoczonym już komunikacie. Na terenie całego kraju Poczta Polska ma aż 7600 placówek, a w każdej gminie znajduje się co najmniej jedna. Ponadto spółka obsługuje w sumie 15 milionów adresów. Wiąże się z tym zatem duży potencjał w kwestii dotarcia do klientów.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!