Ćwiczenia na brzuch, które bez problemu wykonasz w domowym zaciszu

Ćwiczenia na brzuch nie muszą być trudne. Szukasz skutecznego sposobu na wysmuklenie talii? Sprawdź proste ćwiczenia i porady ekspertów, które pomogą Ci osiągnąć płaski brzuch bez wychodzenia z domu.

Ćwiczenia na brzuch w domu - kiedy znaleźć czas na ćwiczenia? 

Największym problemem zawsze jest motywacja, jak zorganizować kalendarz tak, aby wygospodarować czas na ćwiczenia na brzuch w domu? Przede wszystkim dbałość o formę fizyczną warto potraktować nie jako sprint, ale maraton. Regularne wykonywane ćwiczenia nawet w małych ilościach plus dedykowana dieta to sprawdzony przepis na zdrową sylwetkę. Najlepsza pora na ćwiczenia? Wczesny poranek lub późny wieczór, wtedy kiedy w domu panuje spokój i można skupić się na sobie. Zastanawiasz się, jak schudnąć z brzucha? Sprawdź kilka prostych ćwiczeń i dowiedz się co jeść, a czego unikać. 

Ćwiczenia na płaski brzuch - unoszenie nóg w pozycji leżącej 

Celem tego ćwiczenia jest praca nad górnymi i dolnymi partiami mięśni, dodatkowo ćwiczymy pośladki oraz partie pod kolanem. 

Ćwiczenia na płaski brzuch z nogami w górze krok po kroku: 

  • Na początku połóż się na macie, 
  • teraz kciuki wsuń pod biodra, a dłonie ułóż płasko na podłodze, 
  • lekko unieś stopy, wzrok skieruj ku górze i wyprostuj kręgosłup. 
  • Z pozycji wyjściowej przejdź do uniesienia nóg pod kątem 90 stopni, następnie powoli opuść je na dół, ale bez dotykania podłogi. 
  • Zrób 3 serie po 15 powtórzeń.

Pamiętaj, aby nie stawiać stóp na ziemi i nie unosić bioder przy pomocy rąk. 

Zobacz wideo Trening wzmacniający na pośladki z obciążeniem

Ćwiczenia na brzuch i boczki - szybki efekt. Deska i skręty 

Co zrobić, gdy jest naprawdę mało czasu na powrót do formy? Spektakularne efekty zapewni słynna deska (uniwersalne ćwiczenie na brzuch, plecy oraz pośladki) oraz skręty (ćwiczy skośne, górne, dolne mięśnie brzucha i pośladki) Jak prawidłowo wykonać ćwiczenia na brzuch i boczki i uzyskać szybki efekt? 

Deska krok po kroku: 

  • Uklęknij na macie, 
  • teraz połóż na macie łokcie, 
  • w kolejnym kroku wyciągnij prawą i lewą nogę do tytułu, stopy ustaw na palcach. 
  • Plecy oraz biodra trzymaj w prostej linii, poprawnie wykonywane ćwiczenie sprawi, że od razu poczujesz mięśnie brzucha. 
  • Zrób 3 serie po 60 sekund. 

Skręty krok po kroku 

  • Usiądź wygodnie na macie, teraz unieś nogi, ugnij kolana i odchyl się lekko do tyłu. 
  • Połącz dłonie, co pomoże Ci zachować równowagę. Możesz użyć też piłki lub nawet pilota. 
  • Teraz obróć tułów w prawo i następnie w lewo. 
  • Wykonaj 3 razy po 12 powtórzeń. 

Jak schudnąć z brzucha - lista produktów, które warto włączyć w dietę 

Wartościowa dieta to 80 proc. sukcesu, poniżej znajdziesz listę produktów, które będą Cię wspierać na drodze do płaskiego brzucha. 

  • Razowe, ciemne pieczywo. 
  • Białko: chude mięso, ryby, chudy nabiał, soja, ciecierzyca, fasola. 
  • Tłuszcze nienasycone: oliwki, orzechy. 
  • Zielone warzywa: jarmuż, szpinak, kapusta pekińska. 
  • Słodycze zastąp owocami i pij dużo wody.

Brzuch tarczycowy - zbadaj hormony tarczycy 

Tycie w talii, tzw. brzuch tarczycowy może być efektem problemów z tarczycą. Niedoczynność tego narządu najczęściej prowadzi do problemów z wagą. Dzieje się tak dlatego, że tarczyca odpowiada za przemianę materii i gdy nie działa prawidłowo, nie pomogą ćwiczenia, czy zdrowa dieta. Po oznaczeniu poziomu hormonów w laboratorium z wynikami należy się udać do endokrynologa, który przepisze odpowiednie leki.  

Zobacz też: Ile razy w tygodniu ćwiczyć, by osiągnąć jak najlepsze efekty?

Więcej o:
Copyright © Agora SA