Rozciąganie po treningu jest bardzo ważne. Zobacz, jak uniknąć uczucia zmęczenia i obolałych mięśni

Rozciąganie po treningu jest bardzo ważne. Ale czy ktoś w ogóle o tym pamięta? Dużo mówi się o konieczności przygotowania mięśni przed przystąpieniem do wykonywania ćwiczeń. Jednak stretching jest równie ważny na sam finał. Sprawdź listę benefitów i dowiedz się, dlaczego warto zmodyfikować swoje nawyki.

Rozciąganie po treningu siłowym - kluczowe korzyści 

Zmęczone i obolałe mięśnie potrzebują uwagi. Rozciąganie po treningu siłowym zwiększa elastyczność i zmniejsza uczucie napięcia. Dlatego stretching warto włączyć na stałe do planu treningowego zarówno przed jak i po ćwiczeniach.  

Zobacz wideo Trzy asany, dzięki którym odprężysz kark i dolną część kręgosłupa

Rozciąganie po siłowni - pozostałe benefity 

Stretching po treningu jest bardzo ważny. Popularne powiedzenie mówi o tym, że sport to zdrowie, ale tylko kompleksowe podejście zapewnia najlepsze rezultaty. Warto wiedzieć, że rozciągnie po siłowni niesie ze sobą wiele korzyści dla naszego ciała i umysłu - oto kilka z nich:

  • Większa elastyczność pomaga szybciej powrócić mięśniom do strefy komfortu. Praca nad elastycznością ciała zmniejsza prawdopodobieństwo urazów.
  • Benefity będą też bardziej widoczne w codziennym życiu, łatwiej będzie zgiąć się w pół i ponownie wyprostować bez uczucia bólu (wiązanie sznurowadeł, pakowanie zakupów, zmywanie naczyń przy zlewie - nie będą stanowić już problemu).
  • Rozciąganie nóg po treningu przekłada się na większą siłę oraz elastyczność mięśni
  • Stretching poprawia krążenie krwi, co w efekcie pozwala na szybsze dostarczenie substancji odżywczych do mięśni.
  • Rozciąganie po siłowni przyśpiesza regenerację mięśni. 
  • Dobre ćwiczenia rozciągające po treningu poprawią samopoczucie i dostarczą siłę potrzebną do kolejnych wyzwań. 
  • Osoby, które regularnie ćwiczą i stosują rozgrzewkę przed i po treningu w krótkim czasie obserwują u siebie zwiększony zakres ruchu
  • Zauważalna jest też większa koordynacja ruchów oraz synchronizacja ciała z umysłem.
  • Ćwiczenia fizyczne i stretching pozwalają na dłużej zachować jasność umysłu

Ćwiczenia rozciągające po treningu - lista 

Poniżej znajdziesz konkretne przykłady ćwiczeń przeznaczonych na koniec wysiłku fizycznego. Sprawdź, jak w łatwy sposób poprawić elastyczność i poczuć ulgę. 

  • Usiądź na piętach, teraz ręce wyciągnij do przodu, a głowę skieruj ku ziemi. Spokojnym ruchem poprowadź ręce najpierw w prawo, a później w lewo.   
  • Ustaw się w pozycji psa (na czworaka), głowę unieś do góry, teraz wykonaj ruch skrętny w prawo i w lewo. 
  • Ponownie ustaw się w pozycji psa, tym razem głowę opuść w dół, teraz postaraj się sięgnąć dłonią do przeciwległej kostki i na odwrót. 
  • Wykonaj skłon do przodu z pozycji stojącej. Postaraj się sięgnąć rękami do podłoża.  

Rozciąganie nóg po treningu - krok po kroku 

Poniżej znajdziesz kilka prostych ćwiczeń na rozciąganie nóg po treningu. 

  • Połóż się na plecach, kolana przyciągnij do klatki piersiowej. Prawą rękę ułóż wzdłuż ciała i przyciągnij przeciwległe kolano ponownie do klatki i na odwrót.  
  • Przejdź do pozycji mostu, stopy ustaw blisko pośladków i unieś lekko biodra. Dłonie możesz zapleść i umieścić pod spodem. Ściągnij łopatki. 
  • Połóż się na brzuchu, prawe kolano podciągnij w bok, teraz prawe ramię przełóż pod klatką piersiową w lewą stronę. Powtórz ten ruch z drugiej strony. 

Zobacz też: Ćwiczenia w domu - przepis na lepszą formę przez cały rok. Wystarczy kilka minut dziennie

Więcej o:
Copyright © Agora SA