Ile warte mogą być perfumy? Jeśli należycie do poszukiwaczy zapachowych perełek, z pewnością zdajecie sobie sprawę z tego, że niektóre flakoniki traktowane są niczym prawdziwe dzieła sztuki, osiągając tym samym zawrotne kwoty. A jednak w historii perfumiarstwa zapisał się grubą kreską tylko jeden z nich. DKNY Golden Delicious, choć wyjątkowy sam w sobie, jako pierwszy zyskał miano najdroższych perfum świata.
Czy perfumy mogą olśniewać przede wszystkim wyglądem? Martin Katz, legendarny jubiler gwiazd Hollywood, z pewnością odpowiedziałby na to pytanie twierdząco. To właśnie on w 2011 roku postanowił połączyć siły z marką DKNY, by stworzyć jedyną w swoim rodzaju buteleczkę dla zapachu DKNY Golden Delicious. Wykonana z 14-karatowego złota i przyozdobiona białymi diamentami z szafirowym akcentem wykorzystuje piękno panoramy Nowego Jorku. Oszałamiające 2909 klejnotów jednak pochodzi z różnych miast na całym świecie, w tym 1,65-karatowy Turquoise Paraiba Tourmaline z Brazylii, 7,18-karatowy Oval Cabochon Sapphire ze Sri Lanki, a 15 Round Brilliant o masie 1,28 karatów Vivid Pink Diamonds z Australii. Najbardziej charakterystycznym punktem flakoniku stał się mimo wszystko szczyt bryły, który prezentuje nieskazitelny, jaskrawożółty diament w kolorze kanarkowym o masie 2,43 karata oraz owalne logo DKNY Golden Delicious w kształcie diamentu. I choć cała otoczka wokół DKNY Golden Delicious ocieka luksusem, to nie luksus był promotorem prac nad tym przedsięwzięciem.
Pomimo tego że cały świat rozpływa się nad prezencją DKNY Golden Delicious, niewielu zwraca uwagę na to, po co w ogóle powstało to dzieło. Okazuje się, że złote perfumy miały pomóc w zebraniu pieniędzy na cele charytatywne. Twórcy chcieli, by cały dochód z aukcji trafił do międzynarodowej organizacji humanitarnej Action Against Hunger. Zanim jednak zostały sprzedane, odbyły długą trasę, zatrzymując się na wielkich wydarzeniach w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. Ostatecznie DKNY Golden Delicious osiągnęły zwrotną sumę miliona dolarów, stając się najdroższym zapachem świata, który sukces zawdzięcza nie nutom zapachowym, a flakonikowi.
Warto zaznaczyć przy tym, że sam zapach DKNY Golden Delicious można aktualnie kupić w wielu drogeriach za zdecydowanie niższą cenę niż ta aukcyjna. Jeśli zaś chodzi o legendarny flakonik Martina Katza, powstał tylko jeden egzemplarz.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.