Odkryto bunkier jak z horroru. Prowadzono tu straszne eksperymenty, a dziś to gratka dla fanów urbexu

Chińscy archeolodzy odnaleźli bunkier "jak z horroru", a dokładniej z czasów II wojny światowej. Japońscy naukowcy przeprowadzali tam przerażające eksperymenty na ludziach, oraz zbierali potrzebne dane. Doniesienia wskazują, że był on używany przez niesławną jednostkę 731.

Według doniesień Archeolodzy z Heilongjiang Provincial Institute of Cultural Relics and Archaeology odkryli podziemny bunkier, który w czasach II wojny światowej służył jako eksperymentalne laboratorium jednostki 731 Cesarskiej Armii Japońskiej.  Nowe odkrycia w tej sprawie mogą dostarczyć nieznanych wcześniej dowodów, na barbarzyństwo, którego się dopuścili wobec pojmanych żołnierzy, ale również ludności cywilnej.

Zobacz wideo "It Lives Inside". Mroczny zwiastun piekielnego horroru

Więcej podobnych artykułów znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

Jednostka 731. Brutalny eksperyment z bronią bakteryjną na ludziach

South China Morning Post podaje, że miejsce to znajduje się w pobliżu miasta Anda w Chinach, w prowincji Heilongjiang. To właśnie tam najprawdopodobniej japońscy naukowcy przeprowadzali jedne z najbardziej brutalnych eksperymentów bronią bakteryjną w latach 1935-1945. Eksperymenty polegały na sekcji na żywych więźniach, w celach wykrycia działania patogenów na ludzki organizm. W momencie, gdy wyciągnęli odpowiednie wnioski, zaczęli rozprzestrzeniać zarazy takie jak tyfus, cholerę i dżumę w całych Chinach. Niektóre eksperymenty miały na celu powstrzymywanie potencjalnego zagrożenia, jakie niosło ze sobą rozprzestrzenianie się patogenów. Wiele kluczowych postaci, mających związek z eksperymentem dostało immunitet przed amerykańską okupacją, w zamian za wyniki otrzymanych badań. Między innymi Shiro Ishii, który kierował całą jednostką, a po wojnie pozwolono mu przeprowadzać kolejne badania medyczne.

Zlokalizowano podziemne laboratorium. Wykazano, że jest to część Jednostki 731

Czasopismo Northern Cultural Relics opublikowalo odkrycia, które wykazały, że obiekt należał do niesłanej Jednostki 731 -  tajnej jednostki badawczo-rozwojowej japońskiej armii cesarskiej zajmującej się bronią biologiczną i chemiczną. Na miejscu znaleziono konstrukcję w kształcie litery U, długą na około 33 metry i szeroką na ponad 20 metrów, która biegła ze wschodu na zachód z pomieszczeniem po każdej stronie. Naukowcy uważają, że odkryte miejsce, mogło służyć do przewożenia jeńców wojennych oraz cywilów, na obserwację, po tym jak narazili ich na działanie patogenów i środków chemicznych. Naukowcy również twierdzą, że:

Nowo odkryty bunkier podkreśla trwającą spuściznę okrucieństw Jednostki 731 i ich wpływ na globalne wysiłki na rzecz zapobiegania wojnie biologicznej.

Może Ci się również spodobać:
- Otworzył drzwi, ponieważ chciał wcześniej wysiąść. Pojawił się pewien problem: był pasażerem samolotu
- Znalazła na plaży coś dziwnego. Niechcący wyrzuciła sensację archeologiczną sprzed 10 tys. lat
- "Gwiaździsta noc" Vincenta Van Gogha nie powstała bez powodu. Mistrza zainspirował symbol Paryża