Oszuści czyhają niemalże na każdym kroku, lecz najczęściej atakują nas online w bardzo przebiegły sposób. O tym przekonała się pewna kobieta, która rezerwując nocleg w Sztokholmie, omal nie straciła swoich wszystkich oszczędności. Postanowiła pokazać innym, jak prawie została oszukana - lepiej uważać na takie sytuacje, jest ich coraz więcej.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Jakiś czas temu pewna kobieta, planująca podróż do Sztokholmu, zarezerwowała sobie nocleg na popularnej stronie oferującej rezerwacje online. Niestety - jak się okazuje - nawet tam roi się od oszustów, którzy chcieli okraść wczasowiczkę. Jak podaje strona podroze.wprost.pl, pani Anna bookowała nocleg z opcją bezpłatnego odwołania, a płatność miała zostać dokonana dopiero na miejscu w hotelu. Użyła tej samej karty płatniczej co zwykle, więc nie spodziewała się, że będą jakiekolwiek problemy. Po chwili od dokonania rezerwacji otrzymała na aplikacji wiadomość, która niemalże od razu ją zaniepokoiła. W treści widniała informacja o rzekomych problemach z weryfikacją sposobu płatności. Kobieta została poproszona o zweryfikowanie tożsamości za pomocą wysłanego linku. Na szczęście w porę zrozumiała, że może być ofiarą oszustów.
Pani Anna postanowiła od razu skontaktować się z biurem obsługi klienta, który przekierował sprawę do działu bezpieczeństwa. Obsługa portalu niemalże od razu wiedziała, że jest to próba oszustwa.
Zgodnie z zasadami Państwa rezerwacji, nie obowiązuje tutaj przedpłata i płatność powinna zostać dokonana dopiero podczas zameldowania. Państwa karta została również potwierdzona przez Booking.com, więc obiekt nie ma możliwości autoryzowania Państwa karty. Skontaktowaliśmy się już z obiektem w celu zweryfikowania zaistniałej sytuacji i zgłosiliśmy sprawę do naszego działu bezpieczeństwa. Prosimy o niewchodzenie w przesłany link
- napisał dział obsługi klienta do pani Anny. Działanie kobiety było poprawne i każdy z nas powinien tak postępować, aby nie dopuścić złodziei i oszustów do naszych danych oraz kont bankowych. Pamiętaj, rezerwując hotel przez aplikacje i strony internetowe, rób to spokojnie, rozważnie, a wysyłane w wiadomościach linki konsultują z działem obsługi klienta.