Chciała dokonać rezerwacji noclegu. Tego nie przewidziała. O mały włos skończyłoby się tragedią

Pewna internautka ostrzega innych przed oszustwami na popularnych stronach oferujących rezerwacje hoteli. Jakiś czas temu sama niemal stała się ofiarą, na szczęście zareagowała w odpowiednim momencie. Jak bezpieczenie rezerwować noclegi? Lepiej o tym wiedzieć.

Oszuści czyhają niemalże na każdym kroku, lecz najczęściej atakują nas online w bardzo przebiegły sposób. O tym przekonała się pewna kobieta, która rezerwując nocleg w Sztokholmie, omal nie straciła swoich wszystkich oszczędności. Postanowiła pokazać innym, jak prawie została oszukana - lepiej uważać na takie sytuacje, jest ich coraz więcej. 

Zobacz wideo Jak wygląda hotel 5-gwiazdkowy w Kolumbii? W Polsce miałby maksymalnie trzy gwiazdki

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Rezerwacja noclegu za granicą i nie tylko. Oszuści czyhają również tam

Jakiś czas temu pewna kobieta, planująca podróż do Sztokholmu, zarezerwowała sobie nocleg na popularnej stronie oferującej rezerwacje online. Niestety - jak się okazuje - nawet tam roi się od oszustów, którzy chcieli okraść wczasowiczkę. Jak podaje strona podroze.wprost.pl, pani Anna bookowała nocleg z opcją bezpłatnego odwołania, a płatność miała zostać dokonana dopiero na miejscu w hotelu. Użyła tej samej karty płatniczej co zwykle, więc nie spodziewała się, że będą jakiekolwiek problemy. Po chwili od dokonania rezerwacji otrzymała na aplikacji wiadomość, która niemalże od razu ją zaniepokoiła. W treści widniała informacja o rzekomych problemach z weryfikacją sposobu płatności. Kobieta została poproszona o zweryfikowanie tożsamości za pomocą wysłanego linku. Na szczęście w porę zrozumiała, że może być ofiarą oszustów. 

Takiej wiadomości się nie spodziewała. Dział bezpieczeństwa potwierdził próbę oszustwa 

Pani Anna postanowiła od razu skontaktować się z biurem obsługi klienta, który przekierował sprawę do działu bezpieczeństwa. Obsługa portalu niemalże od razu wiedziała, że jest to próba oszustwa. 

Zgodnie z zasadami Państwa rezerwacji, nie obowiązuje tutaj przedpłata i płatność powinna zostać dokonana dopiero podczas zameldowania. Państwa karta została również potwierdzona przez Booking.com, więc obiekt nie ma możliwości autoryzowania Państwa karty. Skontaktowaliśmy się już z obiektem w celu zweryfikowania zaistniałej sytuacji i zgłosiliśmy sprawę do naszego działu bezpieczeństwa. Prosimy o niewchodzenie w przesłany link

- napisał dział obsługi klienta do pani Anny. Działanie kobiety było poprawne i każdy z nas powinien tak postępować, aby nie dopuścić złodziei i oszustów do naszych danych oraz kont bankowych. Pamiętaj, rezerwując hotel przez aplikacje i strony internetowe, rób to spokojnie, rozważnie, a wysyłane w wiadomościach linki konsultują z działem obsługi klienta. 

Więcej o: