Aplikacja PKP Intercity została utworzona niespełna rok temu, a kolejne funkcje mają usprawnić podróżowanie tym, którzy korzystają z usług polskiego przewodnika. W związku z tym, że zakup biletów online cieszy się dużym zainteresowaniem, przedstawiciele PKP mają dobre wieści dla swoich klientów. Teraz będzie jeszcze sprawniej i przyjemniej.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Całkowicie nowa funkcja w aplikacji mobilnej PKP działa od 21 listopada. Dzięki niej można kupować bilety okresowe oraz pobierać je w różnych wariantach. Dotyczy to biletów tygodniowych, miesięcznych, kwartalnych oraz opcji Promo Odcinkowego Miesięcznego. Te będą dostępne nie tylko przez aplikację, ale też w systemie e-IC, kasach i biletomatach. Jest to duże udogodnienie, ponieważ pasażerów, którzy skorzystali z opcji zakupu biletów za pomocą aplikacji mobilnej, wciąż przybywa. Przewoźnik poinformował ostatnio, że w ten sposób sprzedano już dwa miliony biletów. Wszelkie opcje online niezwykle usprawniają cały proces związany z rezerwacją podróży - to oficjalny koniec z traceniem czasu na stanie w niekończących się kolejkach.
Niezwykle cieszy nas stały rozwój aplikacji mobilnej, dzięki której zakup biletu na przejazd pociągiem PKP Intercity jest tak prosty. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom naszych pasażerów, wprowadzamy udogodnienia, które w dłuższej perspektywie poprawiają nie tylko moment zakupu, ale przede wszystkim komfort podróżowania
- tłumaczył w komunikacie Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity.
W aplikacji PKP Intercity można teraz kupować także bilety z oferty Multiprzejazd (nielimitowane podróże przy przejazdach pociągami TLK i IC) oraz Multiprzejazd MAX (nielimitowane przejazdy wszystkimi pociągami PKP Intercity). Obie oferty ważne są od północy we wtorek do godziny 24.00 w czwartek. Wszelkie zakupione bilety możemy przechowywać w aplikacji, ale istnieje również możliwość pobrania ich w formie PDF-a. Jak wyjaśnia przewoźnik, korzystanie z aplikacji i nowej funkcji jest niezwykle proste. Wystarczy wybrać cel podróży i dany skład, a następnie jedną z kilku opcji, czyli na przykład "Bilety okresowe". Za wybrane bilety można zapłacić za pomocą Apple Pay, Google Pay, kart płatniczych oraz systemu BLIK. PKP Intercity przypomina również, że nie jest to jedyne udogodnienie. Aplikacja pozwala także na graficzną rezerwację miejsc, dzięki której pasażer dokładnie widzi, co wybiera.