• Link został skopiowany

Nowy trend podróżniczy. Gen Z porzuca muzea i widoki dla tej atrakcji. "To może być kontrowersyjne"

Nowa atrakcja turystyczna zdobywa TikToka. Pokolenie Z postanowiło zredefiniować sposób, w jaki podchodzimy do podróżowania. Tym razem nie chodzi o znane zabytki czy ekskluzywne restauracje, ale o coś znacznie bardziej dostępnego dla wszystkich i równie fascynującego.
Turyści - zdjęcie ilustracyjne
Fot. istockphoto.com/Nicolas Micolani

Młodzi podróżnicy z pokolenia Z znaleźli nowy sposób na eksplorację świata, poza standardowymi atrakcjami turystycznymi, takimi jak muzea, zabytki czy plaże. Mowa o lokalnych supermarketach. Odkrywanie kultury poprzez artykuły dostępne właśnie w sklepach spożywczych staje się coraz bardziej popularne. Taka forma zwiedzania pozwala nie tylko zanurzyć się w codzienność mieszkańców odwiedzanych krajów, ale również daje szansę na odkrycie unikalnych smaków i produktów, które nie zawsze są dostępne w miejscach typowo turystycznych.

Zobacz wideo Anna Wendzikowska o podróżach. Jak jej córki reagują na latanie samolotem?

Turystyka spożywcza - hit na TikToku. Sklepy spożywcze i fast foody na celowniku

Turystyka spożywcza szybko zyskuje na popularności wśród podróżnych, z pokolenia Z. Omijają oni drogie restauracje i hotelowe bufety, kierując się prosto do lokalnych supermarketów. Takie wizyty nie tylko pozwalają zaoszczędzić, ale również stanowią okazję do głębszego poznania lokalnej kultury. Zapomnij o zorganizowanej wycieczce po Akropolu czy o porannym pośpiechu, by zająć leżak na plaży - obserwacja miejscowych podczas zakupów stała się małą obsesją dla młodych podróżników zorientowanych na media społecznościowe. Użytkownicy TikToka chętnie dzielą się swoimi doświadczeniami w tym temacie.

To może być kontrowersyjne, ale myślę, że najlepszą rzeczą do zrobienia podczas podróży jest pójście do sklepu spożywczego

– mówi jedna z tiktokerek, robiąc zakupy w Malezji.

Pójście do sklepu spożywczego można technicznie zaliczyć do zwiedzania, prawda? Bo to nie tylko doświadczenie kulturowe, ale także wiele rzeczy, które można przywieźć na pamiątkę

– wyjaśnia.

Całkowicie się z tobą zgadzam! Chodzę też do sklepu spożywczego, kiedy jadę do innego kraju. To tak, jakby poznawać inną kulturę poprzez ich konsumpcję! A ja też kupuję jedzenie na pamiątkę!

- komentują internauci pod materiałem wideo.

Nie tylko supermarkety, ale również lokalne oddziały znanych sieci fast food są popularnym celem podróży dla turystów z pokolenia Z

Zagraniczne sklepy spożywcze i zagraniczne McDonaldy - szukam kultury

- mówi inna osoba.

Supermarkety jako główne atrakcje. Sklepy spożywcze alternatywą dla zwiedzania

Zdaniem wielu młodych podróżników, wizyta w supermarkecie za granicą może dostarczyć równie wartościowych wrażeń, co zwiedzanie tradycyjnych zabytków.

Chodzenie do sklepu to w zasadzie zwiedzanie. Nie dość, że możesz się czegoś dowiedzieć, to jeszcze masz wspaniałą okazję do zakupu lokalnych pamiątek

- podkreśla amerykanka Marissa, mieszkająca w Chinach.

Sprawdzanie sklepów spożywczych w różnych krajach TO zwiedzanie

- zgadza się inny użytkownik, który opublikował film z zakupów w hiszpańskim supermarkecie.

Pokolenie Z znane ze swojego pragmatyzmu i kreatywności w planowaniu podróży, zdaje się przekształcać oblicze turystyki. Czy tradycyjne formy zwiedzania stracą na popularności na rzecz bardziej praktycznych i ekonomicznych alternatyw? Czas pokaże.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

  • Link został skopiowany
Więcej o: