Bilety PKP nie zawsze są dostępne. W tych godzinach nie kupisz ich nawet przez stronę

Choć bilety PKP kupujemy dziś zarówno w kasach, jak i przez stronę internetową, to nie zawsze jest to możliwe. Codziennie o wyznaczonych godzinach trwają przerwy techniczne, podczas których nie da się dokonać zakupu. Czy rzeczywiście są one potrzebne?

Jeszcze kilka lat temu bilety kolejowe można było kupić tylko w kasach biletowych na dworcach PKP. Na szczęście przewoźnicy od pewnego czasu korzystają z możliwości, jakie daje nam internet, Umożliwiają zakup biletów również na swoich stronach internetowych. To świetna opcja zarówno dla tych, którzy z wyprzedzeniem planują swoje podróże, jak i tych pasażerów, którzy jadą na pociąg w ostatniej chwili i chcą zaopatrzyć się w bilet bez czekania w kolejce. Niestety proste zakupy nie zawsze są możliwe. Mało kto wie, że o pewnych godzinach strony internetowe są zawieszone.

Zobacz wideo Karnowski: PKP CARGO jest teraz o 90 proc. mniej warte niż w grudniu 2015 r.

Ile trwa przerwa techniczna PKP? O tej godzinie nie kupisz biletów

Mogłoby się wydawać, ze nie ma niczego prostszego niż zakup biletów kolejowych przez strony internetowe, które zwykle są dostępne przez całą dobę. Mało kto jednak wie, że PKP każdego dnia przez 45 minut przeprowadza prace technologiczne, podczas których sprzedaż biletów jest niemożliwa. Przerwa trwa codziennie pomiędzy godziną 23.45 a 00.30. Wówczas nie można wykupić przejazdów we wszystkich kanałach sprzedaży przewoźnika, czyli zarówno na stronie internetowej, jak i przez aplikację czy w całodobowych kasach dworcowych. Choć to tylko 45 minut, to raz w miesiącu przerwa technologiczna trwa nieco dłużej. Pierwszego dnia każdego miesiąca prace wydłużają się do godziny 1 w nocy, co oznacza, że trwają 1 godzinę i 15 minut.

Co to jest czas serwisowy? PKP przeprowadza wówczas istotne prace

Jak wyjaśniono w odpowiedzi podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej na interpelację nr 8543, w trakcie przerw technologicznych odbywają się takie czynności jak:

  • generowanie puli miejsc na kolejne, udostępniane w przedsprzedaży, daty odjazdu pociągów,
  • aktualizacja bazy danych,
  • przetwarzanie zmian w aplikacji,
  • synchronizowanie bazy systemu rezerwacyjnego i bazy systemu internetowej sprzedaży.

Obecnie przerwy te nie są tak długie, jednak jeszcze kilka lat temu odbywały się w zupełnie innych godzinach. Przed 16 listopada 2017 roku przerwa na stronie internetowej trwała od 23.30 do 1 w nocy, natomiast na innych kanałach sprzedażowych zakup biletów nie był możliwy między północą a 1 w nocy. Dłuższa przerwa była konieczna ze względu na czas przewidziany na opłacenie transakcji zakupu biletu i otrzymanie przez e-IC potwierdzenia płatności z banku klienta. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Więcej o: