Współpraca między Serve Robotics i Uber Eats rozpoczęła się w 2022, a program początkowo objął ponad 200 restauracji na terenie Los Angeles w Stanach Zjednoczonych. Pilotaż w pierwszym roku okazał się dużym sukcesem i obecnie planowane jest wprowadzenie na rynek nawet 2 tys. robotów, zwiększając jednocześnie obszar ich działania.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.
Jak dowiadujemy się na stronie Serve Robotics, punkty oferujące możliwość dostawy z wykorzystaniem robotów będą miały tę informację dostępną przy składaniu zamówienia w aplikacji Uber Eats. Po wybraniu tej opcji i rozpoczęciu realizacji zamówienia możemy przez cały czas śledzić robota na naszym smartfonie. Gdy pracownik baru lub restauracji umieści nasze jedzenie w robocie, aplikacja to odnotuje, a robot wyruszy w swoje miejsce docelowe. W celu odebrania zamówienia należy skorzystać ponownie z aplikacji, wprowadzić kod na ekranie dotykowym urządzenia i wyjąć naszą pyszną przesyłkę z pojemnika robota.
To partnerstwo to duży krok w kierunku masowej komercjalizacji robotyki w dostawach automatycznych. […] Cieszymy się, że możemy kontynuować naszą współpracę z Uberem, aby wprowadzić tę innowacyjną technologię do większej liczby miast w całym kraju
- mówił dr Ali Kashani, współzałożyciel i dyrektor generalny Serve Robotics o sukcesie osiągniętym z Uber Eats.
Warto dodać, że podobne badania pilotażowe były realizowane we współpracy z Serve Robotics także przez Walmart w Arkansans w USA oraz Pizza Hut w Vancouver w Kanadzie.
Roboty dostawcze Serve Robotics posiadają poziom 4 automatyzacji, zgodnie ze standardami the Society of Automobile Engineers (SAE). Oznacza to, że dany pojazd potrafi samodzielnie poruszać się po drodze, z uwzględnieniem wszystkich czynników otaczających, bez ingerencji człowieka. Przykładowo, roboty są w stanie przewidzieć nieuwagę kierowców, co pozwala im uniknąć kolizji. Rozwiązanie to jest niezwykle istotne dla oferowanej usługi, gdyż osoba nadzorująca robota w większości przypadków nie byłaby nawet w stanie odpowiednio zareagować ze względu na dynamiczność takiego zdarzenia czy opóźnienia w komunikacji z robotem.
Niemniej zdarza się, że ludzka interwencja jest wymagana podczas realizacji zamówienia. Dotyczy to sytuacji nietypowych i trudnych do przewidzenia, takich jak remont drogi czy rozciągnięta taśma policyjna. W takich przypadkach robot zatrzyma się i będzie czekał na decyzję operatora.
Może cię też zainteresować:
- Polscy studenci tworzą wyjątkową budę dla psów. Schronienie pomoże im walczyć z ważnym problemem
- Możesz bez trudu odczytać skasowaną wiadomość na messengerze. Wystarczy wykonać jeden trik
- Ministerstwo Cyfryzacji pomoże ci sprawdzić, czy wyciekły twoje dane. Wystarczy wejść na tę stronę