• Link został skopiowany

Coraz więcej osób nie czyta wiadomości. Badania dowodzą, że boimy się tego, czego się z nich dowiemy

W ostatnim czasie na świecie wydarzyło się wiele złych rzeczy, o czym niemalże codziennie donoszą nam wszelkie portale informacyjne. Najnowsze badania wykazały, że ludzie mają tego dość. Czytanie smutnych i pesymistycznych informacji stało się ich największą bolączką.
Coraz więcej osób nie czyta wiadomości. Powodem są przykre wieści
Tero Vesalainen/Istock.com

Anonimowe ankiety to dziś bardzo popularna metoda wykorzystywana do badań w różnorodnych dziedzinach. Często za ich pomocą sprawdza się satysfakcję klientów. Biorąc pod uwagę, że odbiorca wiadomości i newsów to również klient, w ostatnim czasie jest on bardzo niezadowolony ze świadczonych mu usług. Z tymi wynikami nie da się kłócić. Ludzie chcą "normalnego" świata. 

Zobacz wideo Syn Sławomira i Kajry we wrześniu idzie do szkoły. "Pięknie czyta, żona go sporo nauczyła"

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Ludzie przestali czytać wiadomości. Powodem przykre treści i strach o własne zdrowie

Z raportu Reuters Institute na Uniwersytecie Oksfordzkim wynika, że ostatnie lata nie były sprzyjające dla twórców wiadomości i newsów. Jeszcze w 2017 roku aż 63 proc. badanych deklarowało swoje zainteresowanie tego typu treściami, natomiast w roku 2022 już wyłącznie 48 proc. osób zaznaczyło tę odpowiedź.

Do tego ponad 1/3 badanych z całego świata, czyli aż 36 proc., deklaruje, że aktywnie unika wiadomości. Niektórzy tylko czasami, ale inni często

- raportuje portal "F5". Autorzy badań twierdzą, że powodem nagłego spadku liczby czytelników są coraz trudniejsze i smutniejsze dla odbiorców treści, których oni zwyczajnie unikają. Porzucając temat szalejącej inflacji, wojny w Ukrainie czy zamieszek w Stanach Zjednoczonych chronią swoje zdrowie psychiczne i dbają o własny nastrój. Wniosek jest jeden - współczesny świat nie jest ich wymarzonym. 

Media przeżywają poważny kryzys. Najlepszym źródłem informacji jest "nowy" internet

Wyniki wspomnianych badań wskazują również na inny problem. Okazuje się, że nie tylko tradycyjne media tracą na wartości, ale także newsy online. Zdaniem odbiorców (52 proc.) ciężko jest zweryfikować prawdziwość i trafność tego typu wiadomości, przez co coraz mniej osób im ufa. Co ciekawe wciąż spora część społeczeństwa decyduje się na pozyskiwanie informacji z mediów społecznościowych. Na czele tej stawki pozostaje Facebook, który i tak zaliczył ogromny spadek - z 42 proc. na 28 proc. Warto zauważyć, że aż 20 proc. osób w wieku od 18 do 24 lat czerpie wiedzę z popularnej platformy TikTok. Jest to 15 proc. wzrostu w porównaniu do ubiegłego roku. Najciekawsze jest to, że w tym miejscu użytkownicy poszukują informacji przekazywanych przez influencerów oraz celebrytów, których w pewien sposób uznają za wiarygodniejsze źródło niż dostawców tradycyjnych wiadomości czy dziennikarzy

Dziękujemy za przeczytanie artykułu!

  • Link został skopiowany
Więcej o: