O tym, że przedstawiciele TikToka planują wprowadzić usługę strumieniowego przesyłania muzyki, mówiono od wielu miesięcy. Teraz już wszystko jest jasne, a dotychczasowe spekulacje stały się rzeczywistością. Kiedy będzie dostępna w Europie? Lista miejsc została mocno ograniczona - pierwsze testy trwają w zaledwie dwóch krajach.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Niecały tydzień temu, a dokładniej 6 lipca 2023 r. powstało długo wyczekiwane TikTok Music i zostało uruchomione jako subskrypcyjna usługa muzyczna w Brazylii i Indonezji. To właśnie tam rozpoczęto testy całkowicie nowej aplikacji, która już wkrótce może być dużą konkurencją dla na przykład Spotify. Jej twórcy zdecydowali się na miesięczną opłatę w wysokości trzech dolarów, czyli około 12 złotych, która umożliwia korzystanie z dość szerokiej bazy muzycznej. Warto zaznaczyć, że w TikTok Music dostępne są m.in. katalogi trzech głównych wytwórni płytowych: Universal Music Group, Warner Music Group i Sony Music. Chętni ze wspomnianych krajów mogą również skorzystać z bezpłatnego okresu próbnego - trwającego jeden miesiąc.
Sukces TikTok Music jest dość wysoko prawdopodobny, ponieważ od lat aplikacja pozostaje głównym źródłem odkrywania muzyki, a uruchomienie przez firmę serwisu streamingowego z muzyką było od dawna wyczekiwane.
Z przyjemnością przedstawiamy TikTok Music, nowy rodzaj usługi, która łączy moc odkrywania muzyki na TikTok z najlepszą w swojej klasie usługą przesyłania strumieniowego. TikTok Music ułatwi mieszkańcom Indonezji i Brazylii zapisywanie, pobieranie i udostępnianie ulubionych utworów popularnych w aplikacji
- powiedział Ole Obermann, szef rozwoju biznesu muzycznego w TikTok, cytowany przez "Variety". TikTok Music ma dać użytkownikom możliwość korzystania z ogromnego katalogu muzyki tworzonej przez tysiące artystów, ciągłego słuchania oraz pobierania utworów w celu ich zapisu i odsłuchu offline. Na ten moment nie wiadomo, kiedy nowa usługa będzie dostępna w innych częściach świata. Sam Oberman stwierdził, że nie ma nic do powiedzenia na temat przyszłych planów firmy.