Korzystasz z paczkomatów? InPost zapowiada zmiany. Tylko tak przesyłka szybko trafi do odbiorcy

Paczkomaty InPost stają się coraz powszechniejsze w wielu miastach. Ich działanie nie jest trudne, co w dużym stopniu przekłada się na ich popularność. Jeżeli jednak wykorzystujemy je do wysyłania przesyłek, musimy wiedzieć, że wkrótce wprowadzone zostaną ważne zmiany w tym zakresie.

Firmy kurierskie stają się coraz większą konkurencją dla tradycyjnej poczty. Zazwyczaj uznawane są za wygodniejsze i sprawniejsze rozwiązanie. Należy jednak pamiętać, że one również mają pewne ograniczenia i nadana w ten sposób przesyłka nie zawsze dotrze do odbiorcy tak szybko, jak nam się wydaje. To właśnie z tym związane są wspomniane zmiany zapowiadane przez InPost.

InPost: nadanie paczki nie zawsze oznacza dostawę następnego dnia. O tym musisz pamiętać

Jak dowiadujemy się z komunikatu opublikowanego na oficjalnej stronie InPost, od dnia 15 listopada 2024 roku wprowadzona zostanie aktualizacja przypisania kodów pocztowych w ramach organizacji podziału strefowego. Mówiąc prościej, zmienią się godziny graniczne nadań paczek za pośrednictwem urządzenia Paczkomat lub PaczkoPunktu. Dotyczy to także zleceń podjazdu Kuriera dla wybranych kodów pocztowych. Godziny graniczne różnią się między strefami i określają najpóźniejszy termin nadania paczki, który zagwarantuje jej wyruszenie w dalszą drogę jeszcze tego samego dnia. Przesyłki nadane później będą musiały niestety poczekać do dnia następnego, więc tym samym opóźni się termin dostarczenia do odbiorcy.

Aby sprawdzić godziny graniczne przypisane do naszego kodu pocztowego, wystarczy wejść na stronę https://inpost.pl/godziny-odbiorow i podać tam odpowiedni numer. Po chwili otrzymamy automatyczną odpowiedź z konkretną godzinę. Jest to istotna informacja, zwłaszcza jeśli korzystamy z paczkomatów w związku z prowadzoną sprzedażą online. Okazuje się bowiem, że InPost jest preforowaną formą dostawy przy tej formie zakupów dla zdecydowanej większości klientów.

Paczkomaty InPost cieszą się ogromną popularnością wśród Polaków. Zdominowały zakupy online

Ciekawych informacji na temat preferencji zakupowych Polaków dostarczyły badania Kantar, międzynarodowej agencji badawczej, na które InPost powoływał się w czerwcu tego roku w opublikowanej informacji prasowej. Okazuje się, że aż 94 procent polskich internautów robiących zakupy online wybiera urządzenia InPost jako formę dostawy, a 85 procent jako formę wysyłki. Jest to również marka najlepiej rozpoznawalna, co potwierdza aż 98 procent wskazań. Wyniki te idą w parze z danymi przedstawionymi w maju 2023 roku przez serwis cashless.pl. Wówczas na polskim rynku miało działać około 30 tysięcy automatów paczkowych, z czego aż 20 tysięcy to paczkomaty InPost. Drugi pod względem liczby urządzeń był DPD (3,5 tysiąca maszyn), a podium zamykało Allegro (2,5 tysiąca). W Polsce możemy znaleźć też punkty odbioru paczek Orlenu, DHL i Poczty Polskiej.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Więcej o: