Dane zgromadzone dzięki Generalnemu Pomiarowi Ruchu wskazują, że codziennie na trasie Łódź - Warszawa przejeżdża od 50 do blisko 100 tys. pojazdów. Ten stan rzeczy stał się sporą motywacją dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad do podjęcia decyzji o rozbudowaniu jednego z najbardziej obleganych przez kierowców odcinków autostrady A2. Przetarg zostanie ogłoszony już w przyszłym roku.
Pod koniec października 2024 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podała do wiadomości publicznej, że został złożony wniosku o zezwolenie na podjęcie inwestycji związanej z rozbudową autostrady A2 do Wojewody Łódzkiego i Wojewody Mazowieckiego. Umowa dotycząca projektu została zawarta w sierpniu 2023 roku, teraz nadszedł czas na podjęcie kolejnych kroków.
W ramach podpisanej w ubiegłym roku umowy, trwa opracowywanie dokumentacji projektowej poszerzenia autostrady A2 o dodatkowe pasy ruchu pomiędzy Łodzią i Warszawą. Łączna długość przebudowy obejmie 92 km, z czego 89 km to budowa dodatkowych pasów, a pozostałe 3 km obejmują prace na wysokości węzła Łódź Północ (skrzyżowanie A1 i A2)
- informuje GDDKiA. Według planów na odcinku węzła Łódź Północ do węzła Pruszków kierowcy będą mieli do dyspozycji aż 8 pasów (po cztery w każdym kierunku). Zanim jednak do tego dojdzie, trzeba będzie zmierzyć się z utrudnieniami związanymi z budową.
W 2025 roku ma zostać ogłoszony przetarg dotyczący robót budowlanych. Według założeń GDDKiA w I połowie 2026 roku nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą, w związku z czym prace związane z przebudową najprawdopodobniej będą trwały do I połowy 2029 roku. Zanim jednak kierowcy będą mogli cieszyć się swobodą podróżowania na trasie Łódź - Warszawa przyjdzie im zmierzyć się z komplikacjami.
Rozbudowa autostrady A2 między Łodzią i Warszawą będzie jednym z najtrudniejszych i najbardziej skomplikowanych zadań, wymagających uwzględnienia szeregu warunków. Przede wszystkim prace budowlane będą prowadzone przy odbywającym się ruchu drogowym
- czytamy na stronie rządowej. W czasie rozbudowy do użytku zostaną wydzielone dwa pasy. Tego typu rozwiązanie jest optymalną opcją, która będzie najkorzystniejsza zarówno dla projektantów jak i uczestników ruchu.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.