W Polsce pojawi się wkrótce 1200 nowych sklepów. Popularna marka modowa rozszerza działalność

Grupa CCC zdobyła bardzo silną pozycję na polskim rynku obuwniczym. Okazuje się jednak, że ma też ambitne plany związane z rozwojem działalności. Tym razem stawia na odzież i chce dotrzeć głównie do mniejszych miejscowości. Szczegóły na ten temat zdradził niedawno prezes firmy, Dariusz Miłek.

Grupa CCC kojarzy się większości osób z butami i torebkami. Choć te produkty faktycznie przyniosły marce największą rozpoznawalność, to firma już nie pierwszy raz wiąże się z rynkiem odzieżowym. Zaliczamy tu marki Modivo i HalfPrice, a wkrótce ma do nich dołączyć Worldbox. Co ważne, kluczowe w tym procesie będą także sklepy Kaes.

Grupa CCC planuje rozwijać sieć odzieżową. Worldbox będzie ukierunkowany na określone miasta

Jak donosi Business Insider, o planach rozwoju nowej sieci odzieżowej prezes Dariusz Miłek poinformował 14 listopada 2024 roku podczas prezentacji wyników finansowych Grupy CCC. Pierwsze konkretne kroki w tym kierunku zostały już nawet podjęte, a firma pokłada spore nadzieje w całym przedsięwzięciu.

To ma być sieć sportowo-casualowa adresowana do małych miast, gdzie nie ma żadnej konkurencji

- przekazał prezes Grupy CCC. Ukierunkowanie działań na mniejsze miejscowości może okazać się korzystne zarówno dla firmy, jak i samych klientów poszukujących tej określonej oferty. Do 2030 roku w Polsce ma się pojawić w sumie aż 1200 sklepów Worldbox, przy czym bazą do rozwoju jest aktualnie 150 punktów. Wiąże się to z posiadaniem przez firmę 10 proc. udziałów w marce Kaes. Jaką dokładnie rolę będzie tu ona odgrywać?

Worldbox daje firmie więcej możliwości. Sprzedaż odzieży opłaca się bardziej niż butów

Kaes działa w Polsce od 2008 roku. Wcześniej sieć była znana jako KS Sport. W jej ofercie również znajdziemy odzież sportowo-casualową. Są to przede wszystkim takie marki jak adidas, Puma, Nike, Tom Tailor, New Balance, Reebok, 4F, Outhorn, Skechers, Vans, Under Armour i Cross Jeans. Co ciekawe, w 2023 roku firma Kaes miała 28,9 tysiące złotych straty. Czemu zatem to właśnie te sklepy będą przekształcane w punkty pod szyldem Worldbox?

Te sklepy nigdy nie przynosiły zysków, miały 37 proc. finalnej marży, ale ich paragony są wyższe niż CCC, bo ubierają całą sylwetkę - od stóp do głów. [...] Oprzemy się na nich, bo mają kompetencje. Będziemy działali na zasadzie franczyzy, która jest mniej ryzykowna i bardziej wydajna

- wyjaśnia Dariusz Miłek, cytowany przez portal dlahandlu.pl. Zgodnie z informacjami opublikowanymi na oficjalnej stronie firmy przychody Grupy CCC w Q3 2024 (sierpień-październik 2024 roku) wyniosły 2,8 miliarda złotych, co stanowi wzrost o 14 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Ponadto na koniec trzeciego kwartału sprzedaż za ostatnie 12 miesięcy przekroczyła 10 miliardów złotych, co jest pierwszym takim przypadkiem w historii tej grupy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Więcej o: