Meta planuje opłaty za Facebooka i Instagrama. Wiadomo już, ile wyniosą. Za to trzeba będzie zapłacić

Media społecznościowe stały się ważną częścią życia dla wielu osób. Facebook i Instagram należą do najpopularniejszych z nich. Ich użytkownicy muszą jednak przygotować się na duże zmiany. Czy wprowadzenie opłat oznacza, że możemy stracić swoje konta? Wyjaśniamy, za co dokładnie mielibyśmy płacić.

Fakt, że Facebook i Instagram są darmowe, jest niewątpliwie postrzegany jako zalety tych platform. Informacja o wprowadzeniu opłat za ich użytkowanie może więc budzić niepokój. Zanim jednak podejmiemy decyzję o usunięciu naszych profili w mediach społecznościowych, warto wiedzieć, czego dokładnie będzie dotyczyć nowa oferta, którą zaprezentuje Meta.

Zobacz wideo Mogli być jak Facebook, Microsoft i Google, ale coś poszło nie tak. Te firmy stały się cieniem dawnej wielkości [TOPtech]

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Facebook płatny, opłaty za Instagram? Reklamy przyczyną planowanych zmian

Jak donosi CNBC, Meta rozważa wprowadzenie opłat za dostęp do Facebooka i Instagrama w wersjach pozbawionych reklam. Plany te dotyczą użytkowników z krajów europejskich. Wiąże się to bezpośrednio z surowymi zasadami dotyczącymi ochrony prywatności użytkowników mediów społecznościowych, które wprowadziła Unia Europejska. Zgodnie z nimi Meta będzie zobowiązana uzyskać zgodę na wyświetlanie ukierunkowanych przekazów marketingowych, co prawdopodobnie znacząco wpłynie na zarobki firmy pochodzące z reklam. CNBC powołuje się również na raport "The Wall Street Journal", według którego opłaty za dostęp do Facebooka i Instagrama bez reklam miałyby wynieść 17 dolarów lub 14 dolarów w przypadku wersji na urządzenia mobilne.

Meta wierzy w wartość bezpłatnych usług, które są wspierane przez spersonalizowane reklamy. Jednak nadal badamy opcje, aby zapewnić zgodność ze zmieniającymi się wymogami regulacyjnymi. W tej chwili nie mamy nic więcej do przekazania

- poinformował rzecznik Meta w rozmowie z CNBC.

Facebook jak Twitter. Meta Verified, czyli opłata za zweryfikowaną odznakę

Warto podkreślić, że nie są to pierwsze próby wprowadzenia dodatkowych opłat, jakie podejmuje Meta. W lutym tego roku Mark Zuckerberg poinformował o nowej usłudze Meta Verified, która ma na celu większą ochronę przed kradzieżą tożsamości. Użytkownicy otrzymają też w jej ramach niebieską odznakę zweryfikowanego profilu, a także możliwość bezpośredniego kontaktu z działem pomocy technicznej. Podobne rozwiązanie zostało już wprowadzone na platformie X (dawniej Twitter). Meta Verified na razie dostępne jest tylko w Australii i Nowej Zelandii. Jeśli zaś chodzi o koszty, to miesięczna subskrypcja będzie w tym przypadku kosztować 11,99 dolarów w wersji przeglądarkowej lub 14,99 dolarów dla użytkowników systemu iOS. Usługa ta będzie zatem droższa niż jej odpowiednik na platformie Elona Muska.

Więcej o: