Wielu rodziców może nie otrzymać 800 plus. ZUS informuje, że wciąż brakuje aż 100 tys. wniosków

Nowy okres świadczeniowy 800 plus już się rozpoczął, jednak wielu rodziców i opiekunów wciąż nie złożyło wniosków. Według rzecznika ZUS chodzi o około 100 tysięcy dokumentów. Jeśli wnioski nie zostaną wysłane w czerwcu, skutkiem będzie utrata części pieniędzy.

Nowy okres rozliczeniowy w programie 800 plus rozpoczął się 1 czerwca tego roku i potrwa do 31 maja 2025 roku. Rodzice i opiekunowie, którzy chcą otrzymać wsparcie finansowe, są zobowiązani do złożenia odpowiedniego wniosku, ponieważ świadczenie nie jest wypłacane automatycznie. Kto powinien to zrobić? Oto szczegóły. 

Zobacz wideo Wojciechowski o 500+: Można było wprowadzić próg dochodowy

800 plus: Do kiedy wniosek? Część rodziców może nie dostać swoich pieniędzy 

Według rzecznika ZUS Pawła Żebrowskiego duża część uprawnionych wciąż nie złożyła wniosków o świadczenie (dotyczy to świadczeń dla około 100 tysięcy dzieci). Warto zrobić to jeszcze w czerwcu, ponieważ w takiej sytuacji pieniądze zostaną przekazane najpóźniej do końca sierpnia z wyrównaniem za czerwiec i lipiec

Jeśli rodzice złożą wniosek po końcu czerwca, nie otrzymają już wyrównania za ten miesiąc. Prawo do świadczenia będzie przysługiwało od momentu złożenia dokumentów, czyli wniosek złożony w lipcu będzie oznaczał wypłatę świadczenia od lipca

- poinformował. Warto przypomnieć, że tylko rodzice i opiekunowie, którzy do 30 kwietnia złożyli prawidłowo wypełniony wniosek, otrzymają wypłatę 800 plus jeszcze w tym miesiącu, czyli do 30 czerwca 2024 roku. Natomiast jeżeli wniosek wpłynie dopiero w lipcu, świadczeniobiorca straci czerwcową wypłatę. W tym przypadku wyjątkiem są rodzice nowo narodzonych dzieci, którzy na złożenie dokumentów mają trzy miesiące od momentu narodzin dziecka. 

800 plus czerwiec. Jak złożyć wniosek o 800 plus? 

Wniosek należy złożyć drogą elektroniczną, za pomocą jednego z trzech kanałów: 

  • platformy PUE ZUS,
  • portalu informacyjno-usługowego Emp@tia na stronie empatia.mpips.gov.pl,
  • bankowości elektronicznej.

Rzecznik ZUS przypomina, że jeśli rodzic lub opiekun dziecka nie jest pewny, czy złożył wniosek o 800 plus, może to sprawdzić logując się na PUE ZUS.

Można tam upewnić się, czy wniosek wpłynął bez względu na to, jakim kanałem został złożony, tj. czy był wysyłany przez PUE, bankowość elektroniczną, Emp@tię czy aplikację mobilną mZUS

- wyjaśnił Paweł Żebrowski. W zakładce "Rodzina 800 plus" w oknie "Szczegóły Twoich wniosków" może zweryfikować nie tylko, czy wniosek wpłynął do ZUS, ale także, jaki jest stan obsługi tego wniosku. 

Jeśli klient, który nie miał dotychczas konta na PUE ZUS, a złożył wniosek o świadczenie wychowawcze przez bankowość elektroniczną bądź za pośrednictwem portalu Emp@tia, to konto na PUE zostało mu założone automatycznie, a na adres e-mailowy wskazany we wniosku o świadczenie wychowawcze przekazano dane do logowania na to konto

- dodał rzecznik ZUS. Świadczenie 800 plus przysługuje na każde dziecko do ukończenia przez nie 18. roku życia, niezależnie od osiąganych dochodów. Wypłata pieniędzy odbywa się wyłącznie w formie bezgotówkowej na rachunek bankowy, który został wskazany podczas składania wniosku. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.