Ile kalorii ma sernik a ile makowiec? Wielkanocne przysmaki, które mogą "zaważyć" po świętach

Święta to czas, który chyba wszystkim kojarzy się z bogato zastawionym stołem. Mnóstwo przygotowanych smakołyków, o których na samą myśl cieknie ślinka. Jak poradzić sobie z pokusą zjedzenia potraw, które mogą skutkować dodatkowymi kilogramami? Olać to. Dla ciekawskich jednak przygotowaliśmy zestawienie kalorii ukrytych w wielkanocnych łakociach.

Królująca na polskich stołach sałatka jarzynowa, faszerowane jajka, tradycyjna babka wielkanocna czy też makowiec będą kusić nas swoim wyglądem i zapachem już w najbliższym czasie. Jak poradzić sobie z pokusą nieustannego jedzenia i kosztowania tych wszystkich potraw? A może wcale nie powinniśmy z tym walczyć i poddać się rozkosznemu świętowaniu? Jeśli martwisz się o dodatkowe kilogramy, powiemy Ci, na co powinieneś uważać.

Zobacz wideo Sałatki z rybą w roli głównej. Śledź kontra stek z tuńczyka

Ile trzeba zjeść, żeby przybrać na wadze? Okazuje się, że wymaga to wysiłku

Czasami wydaje nam się, że jeśli zjemy za dużo danego dnia czy wieczoru, to z automatu przybieramy na wadze. Pocieszymy was - wcale tak nie jest. Co nie zmienia faktu, że jednorazowe przyjęcie dość dużej nadwyżki kalorycznej jest dobre. Powszechnie zostało przyjęte, że przybranie dodatkowego kilograma masy ciała, wymaga spożycia ponad 7000 kalorii od swojego codziennego zapotrzebowania. Oczywiście istotną kwestią będzie tutaj styl życia, jaki prowadzi dana osoba, płeć oraz wiek. Jak więc możemy wywnioskować, nie jest to wcale taki szybki proces, ponieważ spożycie 7000 nadwyżki kalorycznej dla wielu może być nie lada wyzwaniem.

Jeżeli są jednak tacy, którzy obawiają się, że przybędzie im kilogramów po świętach, uspokajamy. Okresy, w których mamy wrażenie, że przybraliśmy na wadze, są zazwyczaj wynikiem zatrzymanej wody w organizmie czy też niezakończonych procesów trawiennych.

Ile kalorii ma sernik, żur czy sałatka jarzynowa? Wielkanocne przysmaki i ich kaloryczność

Wielu z nas nie może się doczekać tego momentu, aż zasiądzie przy świątecznym stole. Wtedy bez pamięci sięgamy po potrawy, które z zamiłowaniem były wcześniej przygotowywane. Trzeba jednak stwierdzić, że oprócz miłości, która została przez nas w nie wcześniej włożona, znajduję się tu również kaloryczność. Wynika ona chociażby z cukrów zawartych w wypiekach, czy tłuszczu ukrytym w majonezie - który jest składnikiem większej ilości sałatek. Jak więc cieszyć się tymi potrawami i jeść je bez wyrzutów? Bardzo prosto, wystarczy odpowiednio dobrać posiłki i się nie przejadać. A do sałatek zachęcamy zamiast majonezu użyć jogurt. Dla osób, które poważnie traktują tematy żywieniowe, przedstawiamy wykaz kaloryczny najpopularniejszych wielkanocnych potraw:

  • Żur lub barszcz biały z kiełbasą i jajkiem (380 g) - 400 kcal
  • Biała kiełbasa (100 g) - 270-320 kcal
  • Sałatka jarzynowa z majonezem (200 g) - 300 kcal
  • Jajka z majonezem (1 sztuka) - 120-180 kcal
  • Gotowana szynka wędzona (100 g) - 390 kcal
  • Babka piaskowa (100g) - 418 kcal
  • Makowiec (100g) - 311 kcal
  • Sernik (100 g) - ok. 300 kcal
Więcej o:
Copyright © Agora SA