Jak jeść awokado i przekonać do tego bliskich? Przygoda z tym owocem nie zawsze jest smaczna

Jak jeść awokado i przekonać do tego bliskich? Przygoda z tym owocem nie zawsze jest smaczna, ale dzięki kilku dodatkom kanapka z awokado, czy pasta może stać się tą ulubioną. W poszukiwaniu pomysłów na zdrowe śniadania, lunch lub kolację sprawdź z nami, co można wyczarować z awokado.

Zastanawiasz się, jak poprawnie jeść awokado, tak aby na pewno wykorzystać jego największe zalety? W artykule znajdziesz wszystkie najważniejsze informacja na temat uznawanego tego zdrowego owocu.

Zobacz wideo Chłodnik z ogórka i awokado - nowoczesny klasyk

Awokado - właściwości. Dlaczego warto? 

Właściwości awokado są powszechnie znane. Oto kilka najważniejszych kwestii:

  • Awokado uznawane jest za jeden z najzdrowszych owoców, wszystko za sprawą wysokiej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3 i omega-6. Ten super skład skutecznie przyczynia się do zachowania zdrowia na dłużej.
  • Owoc awokado jest źródłem witaminy E, co czyni z niego silny przeciwutleniacz, który chroni organizm przed działaniem wolnych rodników.
  • Dodatkowo w awokado obecne są witaminy A, B1, K, kwas foliowy i pantotenowy. A także błonnik oraz komplet składników mineralnych: fosfor, wapń i potas. 
  • Co więcej, awokado posiada substancję (glutation), która wzmacnia układ immunologiczny, nerwowy oraz działa korzystnie na wątrobę.  

Co zrobić z awokado? Naturalny patent na śniadanie, lunch i kolację 

Osoby, które nie lubią awokado, często wspominają o mdłym smaku. Tymczasem wystarczy odpowiedni sos, odrobina soku z cytryny i sól. Co zrobić z awokado? Przede wszystkim warto postrzegać ten owoc jako fantastyczną bazę, na której można przygotować pyszny i zdrowy posiłek. Awokado sprawdzi się w formie zdrowej wkładki do lunch boxa lub spoiwa do sałatki. 

Kanapka z awokado z łososiem i jajkiem 

Jak zrobić kanapkę z awokado? Oto przepis:

  • W poszukiwaniu prawdziwej odżywczej bomby na śniadanie warto sięgnąć po chleb razowy, który następnie smarujemy odrobiną masła.
  • W kolejnym kroku na chleb kładziemy plaster wędzonego łososia, plaster jajka ugotowanego na twardo oraz zmiażdżoną połówkę awokado.
  • Kanapka z awokado w tym wydaniu zasługuje też na ulubiony sos, na przykład: słodki sos chili lub sos tysiąca wysp, według uznania. 

Pasta z awokado w formie dipu i na kanapki

Neutralny smak awokado z dodatkiem soku z cytryny, soli oraz pieprzu stworzy fantastyczny dip do frytek, czy chipsów. Pasta z awokado o lekko kwaśnym smaku doskonale odnajdzie się też na kanapkach. 

Awokado na lunch - to takie proste 

Pokrojony owoc awokado wystarczy skropić sosem sojowym i posypać sezamem. To banalny przepis na dodatek do tostów, kabanosów, czy jajka na twardo. W przeciwieństwie do wszechobecnych fast foodów awokado zapewni efekt sytości na wiele godzin, bez konieczności podjadania przed powrotem do domu. 

Kto nie powinien jeść awokado - czy są jakieś przeciwskazania? 

Awokado powinny unikać osoby z zespołem jelita drażliwego określanym mianem IBS oraz przerostem bakteryjnym jelita cienkiego SIBO. Kto jeszcze nie powinien jeść awokado? Osoby, które na stałe przyjmują leki przeciw zakrzepom, ze szczególnym uwzględnieniem warfaryny. Duża obecność witaminy K może osłabić działanie tego leku. Awokado nie jest też zalecane osobom z chorobami nerek.

Zobacz też: Gwiazdy za nimi szaleją. Oto najmodniejsze okulary przeciwsłoneczne na sezon wiosna/lato 2024

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.