Po 10 latach na rynku znana sieć drogerii postanowiła pozamykać wszystkie swoje sklepy stacjonarne w Polsce. Docelowo Kontigo będzie rozwijać się już tylko w kanale e-commerce, czyli sprzedaży przez internet. Proces zamykania ostatnich 15 placówek rozpoczął się wraz z drugim kwartałem tego roku.
Kontigo to popularna sieć sklepów kosmetycznych, chętnie wybierana przez Polaków. Niestety smutna decyzja już zapadła i firma zamyka wszystkie swoje placówki w Polsce. Powodem mają być straty finansowe, o których media informowały już w 2022 roku. Drogeria miała wtedy aż 34 miliony złotych na minusie. Sytuacja nie poprawiła się na przestrzeni lat, więc trzeba było podjąć drastyczne decyzje. Obecnie trwa ogromna wyprzedaż, mająca na celu pozbycie się nadmiaru produktów z placówek. W całej Polsce pozostało już tylko 15 sklepów stacjonarnych Kontigo. Całość sprzedaży zostanie przeniesiona już tylko i wyłącznie na stronę internetową drogerii.
To krok Grupy w kierunku wzrostu efektywności i decyzja, która wpisuje się w cel osiągnięcia progu rentowności w segmencie Projektów w 2025 roku. Wierzymy, że zarówno inwestorzy, jak i konsumenci ją docenią
- wyjaśnili przedstawiciele "Grupy Eurocash" w specjalnym komunikacie dla Eski. To jednak niejedyny tego typu sklep z podobnymi problemami.
Pierwsza drogeria Kontigo pojawiła się w naszym kraju już dekadę temu. W 2014 roku powstał sklep stacjonarny przy ulicy Chmielnej 27 w Warszawie. Szybko zyskał on wiernych klientów. Firma od samego początku stawiała na doskonały kontakt z kupującymi. Sprzedawcy często i chętnie pomagali w doborze kosmetyków, do każdej osoby podchodząc indywidualnie. Po dokonanej płatności klient zawsze dostawał spersonalizowany komplement na firmowym bileciku, co swego czasu zachęcało do odwiedzin ogromne liczby Polaków. Podobny los do Kontigo może czekać Drogerie Natura. Firma w ostatnim czasie zdecydowała mocno ograniczyć skalę swojej działalności.
Marka zamknęła w tym roku około 20 sklepów i planuje dalsze cięcia. Firma zamierza pozbyć się nierentownych placówek, skupić się na poprawie rentowności pozostałych sklepów i zwiększać sprzedaż przez internet
- informował w tym roku serwis WP Finanse. Choć zakupy przez internet są wygodne, to wielu klientom z pewnością będzie brakowało możliwości stacjonarnego przyjrzenia się produktom i kontaktu ze sprzedawcą.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.