Najgorsza linia lotnicza w Europie wybrana. Polacy uwielbiają nią podróżować. Przewoźnik odpowiada

To już oficjalne. Podróżujący po raz kolejny wybrali najgorszą linię lotniczą w Europie. Podium zaskakuje - szczególnie, jeśli chodzi o pierwsze miejsce. Na samym szczycie znalazł się przewoźnik, który od lat jest uwielbiany wśród Polaków. Czy to słuszna decyzja? Nie pozostała bez odpowiedzi.

Wraz z początkiem roku powstaje sporo nowych rankingów. W ostatnim czasie światło dzienne ujrzał ten stworzony przez brytyjski ośrodek badawczy Which?. Analitycy wybrali najgorsze linie lotnicze w Europie. Z ankiety wynika, że to lubiany wśród Polaków przewoźnik wypadł najgorzej. Co ciekawe, takie miano zdobył już drugi rok z rzędu. 

Zobacz wideo Blanka Lipińska psioczy na jedzenie w samolocie

Najgorsze linie lotnicze w Europie wybrane. Podium należy do prawdziwych gigantów

Jakiś czas temu pasażerowie opowiedzieli brytyjskiemu serwisowi Which? o swoich lotach. Łącznie portal otrzymał 10 775 opinii na temat różnych przewoźników latających w Europie. Firmy oceniano pod kątem obsługi klienta, wygody czy oferowanego jedzenia na pokładzie. Na podstawie zebranych danych wytypowano najgorsze linie lotnicze, a zestawienie podium może zaskakiwać.

Trzecie miejsce należy do hiszpańskiego przewoźnika Iberia, gdzie zadowolenie klientów osiągnęło wartość 59 procent. Kolejne miejsce przypadło irlandzkim liniom Ryanair. W tym przypadku pasażerowie narzekali na często odwoływane loty, a niektórzy stwierdzili nawet, że traktowano pasażerów z pogardą. Do kogo jednak należy szczyt podium? Niestety, pierwsze miejsce powędrowało do firmy Wizz Air. Tutaj zadowolenie z usług ukształtowało się na poziomie zaledwie 48 procent. Jak zareagował sam przewoźnik na znalezienie się tak wysoko w niechlubnym rankingu?

Najgorsza linia lotnicza komentuje swój wynik. "44% pasażerów zgłosiło, że ma jakiś problem"

Wizz Air to popularny przewoźnik, który jest uwielbiany w Polsce. Najnowszy ranking serwisu Which? z pewnością zaskoczyły wielu, ale jednak to właśnie te linie lotnicze zostały ocenione przez pasażerów jako najgorsze. Komfort i ceny odegrały tu ważną rolę. 

Jest to najniżej oceniana linia lotnicza, posiadająca jedną gwiazdkę za obsługę klienta i komfort siedzeń. [..] 44% pasażerów zgłosiło, że ma jakiś problem. Wysokie ceny bagażu powodują również, że nie jest on wcale taki tani dla kogoś, kto zabiera na pokład małą walizkę

- podsumowują autorzy badania, which.co.uk. Węgierski przewoźnik postanowił odpowiedzieć na wszelkie zarzuty i - jak się okazuje - niedowierza wynikom, które zostały zaprezentowane.

Przeprowadzamy badania satysfakcji klientów w całej naszej sieci i setki tysięcy pasażerów stwierdziło, że są zadowoleni z usług, które świadczymy. Nasze wyniki pokazują, że zadowolenie klientów poprawiło się i jest znacznie wyższe, niż sugeruje ten raport. Marka Wizz Air cieszy się większym uznaniem niż nasz główny brytyjski konkurent, a Urząd Lotnictwa Cywilnego potwierdził, że Wizz Air w pełni wywiązuje się ze swoich zobowiązań wobec klientów w następstwie podpisanego w zeszłym roku aktu zobowiązania.

- słowa Marion Geoffroy, dyrektorki zarządzającej Wizz Air UK cytuje portal independent.co.uk.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.