Najdłuższe bezpośrednie połączenie na świecie występuje między Singapurem a Nowym Jorkiem. Taki lot trwa 18 godzin i 40 minut. Choć blisko 19 godzin w samolocie to naprawdę sporo, australijska linia lotnicza postanowiła pobić ten rekord i to o kilka kolejnych godzin.
Choć nad projektem "Sunrise" linia Qantas pracuje już od 2017 roku, ten ma wystartować dopiero w 2026 roku. Wówczas uruchomione zostanie między innymi najdłuższe bezpośrednie połączenie na świecie. Lot ma odbywać się na trasie z Sydney do Nowego Yorku i trwać aż 22 godziny. Takie połączenie w ofercie linii lotniczej miało pojawić się już w 2022 roku, jednakże wtedy plany pokrzyżowała pandemia COVID-19. Na ten moment wiadomo już, że trasę będzie obsługiwał Aurbus A350-1000, czyli samolot zaprojektowany z myślą o bardzo długich lotach bez międzylądowania. Jego przestrzeń w ponad 40 proc. będzie przeznaczona na kabiny klasy premium - klasy pierwszej i biznes. W pozostałej części maszyny znajdować się będzie natomiast 140 miejsc klasy ekonomicznej. Przy okazji mówi się również o trwającym 19 godzin locie z Sydney do Londynu.
Zdaniem przedstawicieli australijskiej linii lotniczej projekt "Sunrise" to rewolucyjne rozwiązanie, które znacznie poprawi jakość i komfort podróżowania. Jednocześnie jest także odpowiedzią na najważniejsze potrzeby klientów.
Połączy nas bezpośrednio ze światem, sprawiając, że tyrania odległości stanie się przeszłością
- powiedziała Vanessa Hudson, dyrektorka generalna Qantas, cytowana przez International Business Times. Ponadto lot będzie okazją do podziwiania aż dwóch zachodów słońca. Pozwoli na to długość jego trwania. W związku, z tym że połączenie będzie rekordowo długie, konstruktorzy zadbali o to, by maszyna zapewniała pasażerom liczne udogodnienia. W projekcie samolotu uwzględniono "Strefę Dobrego Samopoczucia", a przestrzeń stworzono tak, by umożliwić ruch. Ponadto wszyscy pasażerowie będą mieli dostęp do bezpłatnego, szybkiego Wi-Fi podczas lotu. Skupiono się również na wygodnych fotelach oraz pomieszczeniach przypominających miniaturowe pokoje hotelowe, z których skorzystają osoby posiadające bilet w pierwszej klasie. Cały projekt został opracowany we współpracy z ekspertami w dziedzinie projektowania, odnowy biologicznej i badań naukowych - w tym Caon Design, Neil Perry i Charles Perkins Centre na Uniwersytecie w Sydney.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.