Facebook zmiany: Aplikacja wprowadza opłaty. Ofiarą padł także Instagram

Teraz nie ma już nic za darmo? Kolejne aplikacje wymagają płatnej subskrypcji. Facebook oraz Instagram przed chwilą przestały być całkowicie darmowe. Co to oznacza? Firma Meta wzięła przykład z innych i wprowadziła opłatę za brak reklam i ochronę danych. Cena nie należy do najniższych.

Informacja o płatnej subskrypcji w przypadku Facebooka i Instagrama już dawno rozgrzewała do czerwoności użytkowników wspomnianych platform. Teraz plany stały się rzeczywistością, ponieważ firma Meta właśnie testuje wprowadzenie opłat na terenie państw należących do Unii Europejskiej. Powodem mają być przepisy, które wymagają większej ochrony danych. Nie każdy musi się na to zdecydować.  

Zobacz wideo Mogli być jak Facebook, Microsoft i Google, ale coś poszło nie tak. Te firmy stały się cieniem dawnej wielkości [TOPtech]

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zmiany na Facebooku Meta: Użytkownicy otrzymują informację o możliwości wykupienia subskrypcji 

"Podejmij decyzję dotyczącą reklam" - taka informacja wyświetlała się użytkownikom Facebooka oraz Instagrama już na początku listopada. To właśnie wtedy firma Meta rozpoczęła akcję wprowadzenia płatnej subskrypcji, umożliwiającej korzystanie z aplikacji bez reklam.

Podejmij decyzję dotyczącą reklam. Z powodu zmiany przepisów w Twoim regionie możesz teraz wybrać, czy chcesz dalej korzystać z produktów Meta za darmo. W tym celu zezwól nam na używanie Twoich informacji na potrzeby reklam. Aby korzystać z produktów Meta bez reklam, możesz wykupić subskrypcję

- brzmi komunikat. Koszt miesięcznego abonamentu w przypadku aplikacji na smartfonie to aż 59,99 złotych. Co więcej, plan wykupić mogą jedynie użytkownicy, którzy ukończyli 18. rok życia. Dodatkowo, osoby posiadające subskrypcję mają otrzymywać szybszą pomoc w razie awarii systemu.

Do 1 marca 2024 r. początkowa subskrypcja obejmuje wszystkie połączone konta. Jednak od 1 marca 2024 r. za każde dodatkowe konto będzie pobierana dodatkowa opłata w wysokości 6 euro miesięcznie w internecie i 8 euro miesięcznie w systemach iOS i Android

- informuje firma Meta. Dobrą wiadomością jest to, że opłacenie abonamentu nie jest obowiązkowe. Są jednak pewne "ale".

Facebook zmiany. Użytkowników Instagrama czeka dokładnie to samo 

Wykupienie planu bez reklam na Facebooku i Instagramie nie jest jednak obowiązkowe. Z aplikacji wciąż można korzystać za darmo, a ci, którzy nie wprowadzą opłaty, mają nie odczuć żadnej różnicy. W praktyce jednak użytkownicy z wykupioną subskrypcją mają większą kontrolę nad wykorzystywanymi danymi. Sami mogą także wybrać sposób, w jaki będą selekcjonowani przez reklamodawców. W związku z tym dane pozostałych osób będą swobodnie wykorzystywane przez system reklamowy, na co każdy użytkownik musi wyrazić zgodę, przy jednoczesnym odrzuceniu opcji wprowadzenia miesięcznej opłaty. Wpływ na decyzję firmy mają wprowadzone regulacje dotyczące gromadzenia i wykorzystywania prywatnych danych oraz ustawa o usługach cyfrowych (DSA). Zdaniem Unii Europejskiej przedsiębiorstwa powinny bardziej chronić prywatność oraz dane użytkowników

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.