Reklamy odgrywają ogromną rolę w procesie podejmowania decyzji zakupowych, przy czym większość z nich jest odrobinę "podrasowana" w celu uwypuklenia zalet danego produktu. Czasami jednak producenci idą z tym o krok za daleko, a wówczas trudno nie uznać, że mamy po prostu do czynienia z kłamstwem. Taka sytuacja dotyczy ponoć kanapek Steak & Cheese z oferty restauracji Subway.
Zgodnie z definicją zamieszczoną przez portal Infor, reklama wprowadzająca w błąd to taka forma promocji, która przedstawia nieprawdziwe, mylące lub wprowadzające w błąd informacje na temat danego produktu, usługi lub firmy. Wyznaczniki te zdaje się w pełni spełniać omawiana sytuacja. Jak donosi agencja Reuters, pozew zbiorowy przeciwko sieci Subway został złożony w poniedziałek 28 października 2024 roku w sądzie federalnym w Brooklynie. Dotyczy on reklamy kanapki Steak & Cheese, która ukazuje sandwicza wypełnionego mięsem, mniej więcej do wysokości chleba. Zdjęcia dołączone do pozwu ukazują jednak, że w rzeczywistości mięsa jest znacznie mniej, a kanapka składa się głównie z chleba. Pozew złożyła Anna Tollison z nowojorskiej dzielnicy Queens. Kobieta za Steak & Cheese w lokalnym Subway zapłaciła 7,61 dolarów (30,60 złotych) i z rozczarowaniem odkryła, że kanapka przedstawiona w reklamie ma co najmniej 200 proc. więcej mięsa.
W skardze wskazano, że działania takie są "szczególnie niepokojące" z powodu inflacji i wysokich cen żywności, a wielu konsumentów o niższych dochodach zmaga się z problemami finansowymi. Tollison domaga się nieokreślonych odszkodowań dla nowojorczyków, którzy kupili kanapki w ciągu ostatnich trzech lat, uzasadniając to przypuszczalnym naruszeniem przez Subway stanowych przepisów o ochronie konsumentów. Przeszłe zdarzenia sugerują jednak, że kobieta nie ma dużych szans na wygraną.
Jak przypomina portal New York Post, podobne pozwy zostały wcześniej złożone w tym samym sądzie przeciwko McDonald's, Wendy's i Taco Bell, ale wszystkie oddalono w zeszłym roku. Inny podobny pozew jest w toku w sądzie federalnym w Miami, tym razem przeciwko restauracji Burger King. Sama sieć Subway natomiast przez ponad cztery lata broniła się przed pozwem, w którym twierdzono, że jej kanapki "footlong" są zbyt krótkie. Pozew ten został ostatecznie oddalony w 2017 roku. Mimo Tollison wydaje się być zdeterminowana. Jej prawnik, Anthony Russo, stwierdził, że sprawa ta to "rażący przykład rodzaju reklamy, którą próbujemy powstrzymać".
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.