Przez Europę przelała się fala bankructw w sektorze handlowym. Niestety złe wiadomości dotyczą również Polski, a dokładniej 25-letniej marki, która sprzedawała odzież oraz sprzęt sportowy. W tym roku Sąd Rejonowy w Kielcach oficjalnie ogłosił upadłość firmy Active MG. Spółka nie przetrwała finansowych trudności, a jej lokale znikną z galerii w siedmiu miastach.
Ostatnimi czasy coraz częściej słyszy się o wycofywaniu różnych spółek z posiadania sklepów stacjonarnych oraz o trudnościach finansowych w sektorze handlowym. Często są one pokłosiem pandemii Covid-19 oraz wybuchu wojny w Ukrainie. Złe wiadomości dotyczą jednak nie tylko Europy, ale również naszego kraju. Niedawno znana i lubiana marka Active MG oferująca odzież oraz obuwie sportowe oficjalnie zbankrutowała. Sąd w Kielcach ogłosił upadłość właściciela firmy, która udostępniała klientom produkty między innymi Nike, Adidasa, Pumy oraz Reeboka. Zostało już wydane postanowienie w tej sprawie, a w następstwie decyzji sędziego polska spółka upadła.
Sąd Rejonowy w Kielcach, V Wydział Gospodarczy Sekcja ds. Upadłościowych i Restrukturyzacyjnych, ul. Warszawska 44, 25-312 Kielce, obwieszcza, że postanowieniem z dnia 18 czerwca 2024 roku wydanym na posiedzeniu niejawnym w sprawie o ogłoszenie upadłości dłużnika, którym jest ACTIVE MG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ postanowił ogłosić upadłość dłużnika
- podano w postanowieniu sądowym, cytowanym przez portal dlahandlu.pl. Teraz z galerii handlowych znikną ulubione sklepy niektórych Polaków.
Na początku października 2024 roku urząd skarbowy w Kielcach poinformował, że umorzono postępowanie w sprawie niewyegzekwowanych wierzytelności. Choć spółka Active MG była dostępna na rynku od 1998 roku, to niestety zakończy działalność po 25 latach. Zostaną zamknięte wszystkie sklepy rozlokowane w siedmiu popularnych galeriach handlowych, między innymi w Piotrkowie Trybunalskim, Kielcach oraz Poznaniu. Według danych udostępnionych na portalu dlahandlu.pl spółka Active MG w 2022 roku osiągnęła co prawda przychody netto w wysokości 9,8 milionów złotych, jednak ponosiła równocześnie stratę aż 6,3 milionów złotych. W porównaniu z zeszłym rokiem jest to spadek sprzedaży o niemal 60 procent. Taki obrót spraw był więc nieunikniony.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.