Coraz więcej parkingów w galeriach handlowych oraz przy wolnostojących sklepach jest płatnych. Takie rozwiązanie ma nie tylko przynosić zarobek ich właścicielom, ale także nieść korzyść dla klientów. Często zdarzało się, że wolne miejsca były zajmowane przez osoby mieszkające lub pracujące w pobliżu. Z podobnym problemem mierzyła się CH Posnania, dlatego w sierpniu 2023 roku jej przedstawiciele podjęli decyzję o objęciu parkingu stosownymi opłatami. Choć aktualnie trzy pierwsze godziny postoju są bezpłatne, jedna z klientek za zaledwie jedną godzinę dodatkową zapłaciła kilkaset złotych.
Zgodnie z regulaminem CH Posnania dla klientów przewidziane są trzy darmowe godziny parkowania. Ponadto osoby korzystające z kina są w stanie przedłużyć bezpłatny postój o dodatkową godzinę. Opłata za każdą kolejną godzinę postoju wynosi natomiast 5 złotych. W teorii właśnie tyle powinna zapłacić klientka, która rozpoczęła wizytę w galerii o godzinie 18, a zakupy z koleżanką skończyła około 22. Jak opisuje serwis epoznan.pl, przed wyjazdem podeszła do automatu i opłaciła parking. Nie zwróciła jednak uwagi na to, że te kilka godzin kosztowało ją aż kilkaset złotych.
Wyświetliło płatność. Było ciemno, myślałam, że to 26 złotych, a potem patrzę i ściągnęło mi z karty 265 złotych. Na wydrukowanym bilecie jest napisane, że samochód miałam zaparkowany przez 2 dni
- wyjaśnia czytelniczka lokalnego portalu. Z wydrukowanego przez automat biletu wynikało, że jej samochód pojawił się na parkingu już 12 marca 2025 roku o godzinie 14:20, a wyjazd zarejestrowano 14 marca o 22:15. Kobieta skontaktowała się w tej sprawie z biurem obsługi, gdzie poinformowano ją, że mogło dojść do pomyłki i niezbędny będzie kontakt z operatorem parkingu oraz reklamacja.
Zastanawiam się, ile osób wyjeżdża z takiego centrum i płaci odruchowo kartą przy wyjeździe, nie kontrolując kwoty - płacąc kilkaset złotych za godzinę postoju? Zastanawiam się, gdzie to zgłosić i kto może pomóc w razie problemów? Jak długo przechowywany jest monitoring?
- pyta klientka CH Posnania.
W związku z licznymi obawami kobiety serwis epoznan.pl postanowił zaczerpnąć wiedzy u źródła. O sprawie poinformowano przedstawicieli CH Posnania, którzy wyjaśnili, że w tego typu sytuacjach jedynym rozwiązaniem jest reklamacja. Wówczas niezbędny jest kontakt mailowy z operatorem parkingu, który ma wgląd do nagrań z kamer.
Zobacz też: Pozwał Starbucksa za gorącą herbatę. Wypłacą mu gigantyczne odszkodowanie
W przypadku nieprawidłowo naliczonej opłaty za parking rekomendujemy kontakt mailowy z operatorem parkingu, który każdą reklamację rozpatruje indywidualnie na podstawie zapisu monitoringu. Zachęcamy do przesłania zgłoszenia celem wyjaśnienia sprawy
- wyjaśniła Marlena Hebda, rzeczniczka poznańskiej galerii handlowej znajdującej się przy ulicy Pleszewskiej 1. Na ten moment nie wiadomo, czy kobiecie udało się odzyskać pieniądze za nieprawidłowo zarejestrowany postój.
Dziękuje my, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!