Netflix w tarapatach. Do UOKiK napływają skargi, a platforma rozkłada ręce. W tle współdzielenie kont

W ostatnim czasie media aż huczą na temat spraw związanych z platformą Netflix. Koniec ze współdzieleniem kont, zmiany dotyczące przenoszenia profili, a teraz skargi od użytkowników. Sprawie przyjrzy się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. O co dokładnie chodzi? Wyjaśniamy.

W ostatnim czasie Netflix aktywnie walczy z udostępnianiem haseł osobom spoza danego gospodarstwa domowego. W związku z tym od czerwca współdzielenie kont na dotychczasowych zasadach stało się niemożliwe. Dlaczego użytkownicy zgłaszają swoje zażalenia do UOKiK? Ich zdaniem nie wszystko działa, tak, jak powinno. 

Zobacz wideo Lipcowe nowości na Netfliksie

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Netflix abonament. Obowiązuje dopłata za użytkownika spoza gospodarstwa domowego

Platforma od dawna zapowiadała, że ma plan, jak rozwiązać problem korzystania z jednego konta przez wiele osób. Oczywiście wciąż istnieje możliwość wykupienia pakietu Standard dla 2 osób za 43 zł bądź Premium dla 4 osób kosztujący 60 zł miesięcznie, lecz korzystać z nich mogą wyłącznie osoby mieszkające pod tzw. jednym dachem. Nowe regulacje spowodowały wprowadzenie kolejnej opcji - dopłaty 9,99 zł za każdego dodatkowego użytkownika, który chce korzystać z konta i nie mieszka z jego właścicielem w jednym gospodarstwie domowym. Tym faktem zmartwili się natomiast użytkownicy, którzy nie łamią zasad, lecz na przykład dużo podróżują, korzystają z kilku łączy internetowych lub różnych routerów. Netflix twierdzi, że takie sytuacje zostały przez nich przewidziane, jednak to wciąż niektórych nie uspokoiło. 

Netflix może mieć kłopoty. Sprawą współdzielenia kont zainteresował się UOKiK

Portal Wirtualne Media poinformował, że do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpływają skargi od użytkowników platformy Netflix, a jego przedstawiciele na bieżąco je analizują. Głos w tej sprawie zabrała nawet Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. 

Oba sygnały analizujemy. Jeśli będziemy podejmować decyzję o konkretnych dzianiach administracyjnych wobec tej spółki, będziemy informować na bieżąco

- powiedziała Cieloch, cytowana przez serwis Bankier. Wszystko wskazuje na to, że na ten moment UOKiK nie dopatrzył się żadnych nieprawidłowości ze strony firmy, gdyby tak się jednak stało, Netflix mógłby otrzymać wysoką karę finansową. Warto przypomnieć zatem, że osoby, które posiadają konto na platformie i korzystają m.in. z różnych łączy internetowych, powinny raz w miesiącu połączyć się z aplikacją poprzez urządzenie podłączone do sieci głównego gospodarstwa. Dzięki temu dodatkowe opłaty i inne problemy nie będą ich dotyczyć. 

Więcej o:
Copyright © Agora SA