Sprawdź nieodebrane połączenia. Urząd Skarbowy dzwoni do Polaków. Chodzi o rozliczenie PIT

Już niebawem Polacy zaczną rozliczać swoje PIT-y z Urzędem Skarbowym. Okazuje się jednak, że po złożeniu deklaracji podatnicy mogą spodziewać się również telefonu od fiskusa. Do kogo zadzwoni skarbówka? Sprawa dotyczy między innymi ulg.

Już od 15 lutego Polacy będą mogli składać deklarację podatkową za 2023 rok. Rozliczenia można dokonać za pośrednictwem usługi Twój e-PIT - która aktualnie pozostaje niedostępna - lub też w standardowej, papierowej formie składając dokumenty bezpośrednio w jednej z placówek Urzędu Skarbowego

Zobacz wideo Jak politycy chcą obniżać PIT? Analizujemy programy wyborcze

Jak rozliczyć PIT w 2024 roku? W przypadku usługi Twój e-PIT jest jedno "ale"

Z oficjalnych danych Ministerstwa Finansów wynika, że na rozliczenie online decyduje się coraz więcej Polaków. W ubiegłym roku deklarację podatkową w formie elektronicznej złożyło aż 94 proc. podatników. Jak informował serwis Money, prawie 12 milionów osób skorzystało z usługi Twój e-PIT, natomiast około 8 milionów Polaków wybrało opcję e-Deklaracje. Na rozliczenie w formie papierowej zdecydowało się zaledwie 1,3 miliona podatników. Warto pamiętać, że na platformie Twój e-PIT każdy podatnik znajdzie deklarację wypełnioną wcześniej przez urzędników z Krajowej Administracji Skarbowej. W gotowym formularzy można jednak wprowadzać zmiany - te mogą dotyczyć między innymi przysługujących danej osobie ulg. Niestety, wprowadzając zmiany do rozliczenia elektronicznego, nie ma możliwości dołączenia dokumentów potwierdzających prawo do skorzystania z konkretnych ulg podatkowych. Warto jednak mieć je pod ręką, ponieważ właśnie w tym przypadku można spodziewać się telefonu od skarbówki

Dzwoni do ciebie skarbówka? Chodzi o wątpliwości związane z tegorocznym PIT-em

Urząd Skarbowy będzie kontaktować się z podatnikiem telefonicznie w celu weryfikacji informacji zamieszczonych w deklaracji. W przypadku ulg urzędnik może poprosić o dostarczenie niezbędnych dokumentów. Należy pamiętać, że każdy podatnik powinien przechowywać dokumenty potwierdzające ulgi przynajmniej przez pięć lat. Serwis Interia Biznes skontaktował się w tej sprawie z Ministerstwem Finansów. Resort zapewnił, że skarbówka będzie kontaktowała się z podatnikami w sposób najmniej uciążliwy, jednakże nie tylko z tymi, którzy złożyli zeznanie online. Telefonu mogą spodziewać się wszystkie osoby w przypadku, których wystąpią jakiekolwiek wątpliwości dotyczące podanych w PIT informacji. To oznacza, że kontakt ze strony urzędników może dotyczyć wszystkich danych uwzględnionych w deklaracji.

Więcej o:
Copyright © Agora SA