Kolejna nowość w Google Maps. Podróżujący pociągami będą zachwyceni tą przydatną funkcją

Podróż pociągiem po Polsce i nie tylko to wciąż chętnie wybierany sposób transportu. Aby zachęcić jeszcze więcej pasażerów, PKP Intercity wprowadza możliwość kupna biletu poprzez aplikację Google Maps. Rozwiązanie takie ma zapewnić wygodę i przyspieszyć sam proces zakupu. Jak konkretnie to działa?

Perspektywa stania w długich kolejkach na dworcu nie jest atrakcyjna dla nikogo. To właśnie dlatego przewoźnicy coraz częściej udostępniają pasażerom aplikacje mobilne do zakupu biletów. Z drugiej strony różnych programów na naszych telefonach wciąż przybywa, więc wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności w tych już istniejących może okazać się znacznie lepszym pomysłem.

Zobacz wideo Jak pobudzić polską kolej? Pytamy Jakuba Madrjasa

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.

Podróżujesz PKP Intercity? Bilety od teraz kupisz dzięki aplikacji Google Maps

Google Maps jest jedną z najpopularniejszych aplikacji. Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, Mapy Google odwiedza około 70 procent polskich internautów, przy czym dotyczy to zarówno serwisu internetowego, jak i wersji mobilnej. Mimo to, nawiązanie współpracy z Google wydaje się być rozsądnym krokiem. A jak to dokładnie wygląda w praktyce? W Google Maps dostępna będzie od teraz opcja "Kup bilet", a po jej wybraniu zostaniemy przeniesieni do zakupu biletu w systemie e-IC. Tam znajdziemy od razu pociąg, który wyszukaliśmy wcześniej na platformie. Po dokonaniu płatności, bilet zostanie wysłany na nasz mail.

Dzięki nowej funkcjonalności [podróżujący - red.] zaoszczędzą czas na szukaniu odpowiedniego połączenia na stronie przewoźnika. To szczególnie przydatna funkcja dla pasażerów, którzy korzystają z transportu mieszanego

- czytamy na stronie PKP Intercity.

Podróż pociągiem po Polsce nie tylko z aplikacjami. Bilety PKP bardziej dostępne dla wszystkich

Podobna funkcja jak ta opisana powyżej została wprowadzona też w kwietniu tego roku w aplikacji Jakdojade. Jej odbiór był na tyle pozytywny, że zachęciło to PKP Intercity do dalszego rozwoju.

Bardzo cieszy nas współpraca z tak dużym partnerem, jakim jest Google. Wsłuchujemy się w głosy naszych pasażerów i rozumiemy, jak wiele z nich korzysta z różnych aplikacji, by skutecznie zaplanować swoją podróż. Kolejna współpraca z zewnętrznym kanałem to ukłon w ich stronę. Pracujemy nad tym, by sieć sprzedaży z każdym miesiącem się powiększała

- mówi Tomasz Gontarz, Wiceprezes Zarządu PKP Intercity. Co więcej, w sierpniu przewoźnik został partnerem z Infobus oraz eTravel i obecnie trwa integracja z ich systemami, która powinna skończyć się w ciągu trzech miesięcy. Począwszy od maja 2022 roku współpraca została też nawiązana z takimi serwisami sprzedającymi bilety, jak mPay, e-podróżnik.pl, SkyCash czy KOLEO. PKP Intercity nie zapomina również o pasażerach, którzy preferują zakup tradycyjnych biletów. Planowane już jest uruchomienie punktów sprzedaży w kioskach, hotelach, sklepach spożywczych oraz na stacjach benzynowych.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.