Logo z zieloną żabą na produktach spożywczych. Co oznacza? To ważna informacja dla konsumentów

Logo z zieloną żabą na produktach spożywczych oznacza coś złego? Właśnie takie pogłoski jakiś czas temu obiegły internet i powodowały dużą dezinformację. Prawda wygląda zupełnie inaczej. Wyjaśniamy, czym w rzeczywistości jest certyfikat Rainforest Alliance.

Na Twitterze, TikToku oraz innych platformach społecznościowych można znaleźć wiele postów, oraz nagrań sugerujących, że logo zielonej żaby znajduje się m.in. na produktach, które zawierają szczepionki mRNA. W ten oto sposób właśnie ten znak stał się symbolem "plastikowej żywności Billa Gatesa". Jaka jest prawda? Chodzi o coś zupełnie innego. 

Zobacz wideo Agata Młynarska przez chorobę musiała zmienić dietę. Niektórych produktów w ogóle nie może spożywać

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Cała prawda o zielonej żabie na produktach spożywczych. Czy Bill Gates maczał w tym palce?

Znak, o którym mowa, przedstawia charakterystyczną trójpalczastą żabę i należy do międzynarodowej organizacji o nazwie Rainforest Alliance. Ta określa się jako "międzynarodowa organizacja non-profit działająca na styku biznesu, rolnictwa i lasów, aby uczynić odpowiedzialny biznes nową normą". Swój początek miała w 1986 roku, a odpowiedzialny za nią jest Daniel Katz, czyli amerykański aktywista na rzecz ochrony środowiska. Jak możemy przeczytać na stronie organizacji, zajmują się ona wprowadzaniem rozwiązań, które są odpowiedzią na niektóre problemy społeczne i środowiskowe naszych czasów, czyli na przykład takich, jak kryzys klimatyczny. Co zatem wspólnego z tym ma wspomniany wcześniej Bill Gates? Jego nazwiska nie ma ani w kierownictwie, ani w zarządzie Rainforest Alliance. Warto jednak zaznaczyć, że organizacja była grantobiorcą Fundacji Billa oraz Melindy Gatesów i w 2007 roku przyznano jej 5,3 mln dolarów. Być może właśnie stąd wzięły się słynne już powiązania. 

Logo z żabą na produktach spożywczych. Chodzi o Program Certyfikacji Rainforest Alliance

Program Certyfikacji Rainforest Alliance 2020 powstał w efekcie połączenia sił dwóch organizacji: UTZ i Rainforest Alliance Certified. Logo oznacza, że certyfikowany produkt został stworzony przy użyciu metod, które wspierają trzy filary zrównoważonego rozwoju: społeczny, ekonomiczny i środowiskowy. Gwarantuje jednocześnie, że poszczególnych rolników oceniono pod kątem wymagań we wszystkich trzech obszarach przed przyznaniem lub przedłużeniem certyfikacji. Certyfikat Rainforest Alliance odnosi się bezpośrednio do dbania o:

  • źródła utrzymania ludności wiejskiej,
  • klimat,
  • lasy i bioróżnorodność,
  • prawa człowieka.

Zakup takich produktów ma znacznie również dla konsumentów, którzy w ten sposób przykładają swoją rękę do troski o środowisko, poprawy jakości życia i pracy rodzin oraz lokalnych społeczności. Wynika z tego, że, wbrew twierdzeniu zwolenników wspomnianej wyżej teorii, taki znak nie oznacza, że żywność jest trująca lub szkodliwa dla zdrowia oraz zmodyfikowana genetycznie

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA