Czwartoklasista rozwiąże je mig. Banalne równanie z podstawówki przerasta wielu dorosłych

Choć wielu z nas nie lubiło lekcji matematyki w szkole, dzisiaj zagadki z obliczeniami cieszą się ogromną popularnością w internecie. To zadanie rozwiążą tylko ci, którzy pamiętają ważną zasadę z podstawówki. Uczniowie czwartych klas radzą sobie z nim lepiej niż dorośli.

Uczniowie często uważają, że matematyka nie przyda im się w życiu, jeśli nie planują wiązać z nią swojej ścieżki kariery. Wielu z nich jest jednak w błędzie. Warto pamiętać podstawowe zasady, ponieważ mogą być potrzebne np. w rozwiązywaniu internetowych zagadek. W mediach społecznościowych coraz częściej pojawiają się proste, choć podchwytliwe obliczenia, które przyciągają uwagę użytkowników. Choć dzieci z podstawówek rozwiązują je na co dzień w szkole, wielu dorosłych ma z nimi problem.

Zobacz wideo Uczy matematyki na TikToku. "Uczniowie mówią mi, że w 60 sekund uczą się więcej niż przez 45 minut lekcji w szkole"

Czy matematyka jest prosta? Uczniowie radzą sobie lepiej z tym zadaniem niż dorośli

Zadania matematyczne, które cieszą się największą popularnością, pochodzą zwykle z podręczników używanych w szkołach podstawowych. Z pozoru wydają się proste, więc na czym polega ich fenomen? Wielu dorosłych zapomniało już o pewnej zasadzie, która jest kluczem do rozwiązywania takich zagadek. Mowa o kolejności wykonywania działań.

Jeśli pamiętasz tę zasadę, na pewno szybko policzysz, ile wynosi 25 - (5 x 2 + 2 x 3 + 9) = ?. Kolejność obliczeń ma tutaj ogromne znaczenie. Oczywiście nie chodzi o liczenie od lewej do prawej, ponieważ wynik byłby zupełnie inny. Zgodnie z zasadą, którą poznaliśmy w szkole podstawowej, na początku zawsze liczymy to, co znajduje się w nawiasie. Następnie mnożymy lub dzielimy, a na koniec dodajemy i odejmujemy. Co jednak zrobić, gdy w nawiasach mamy trochę więcej liczb do policzenia?

Rozwiązanie zadania z matematyki: klasa 4. Jak obliczyć proste działanie?

Aby policzyć, ile wynosi 25 - (5 x 2 + 2 x 3 + 9), należy zastosować zasadę kolejności wykonywania działań. Tak jak wspomnieliśmy, najpierw wykonujemy obliczenia w nawiasie. Tu pojawia się problem, bowiem najpierw mamy mnożenie, później dodawanie i znowu mnożenie. Ważne, aby nie liczyć wszystkiego po kolei. Zgodnie z zasadą, zacznijmy od mnożenia. Pierwsze działanie to 5 x 2, czyli 10. Z dodawaniem trzeba się jeszcze wstrzymać. Kolejne mnożenie, jakie mamy w nawiasie to 2 x 3, czyli 6. Teraz warto podstawić te wyniki do całego zadania. Wówczas uprości się do 25 - (10 + 6 + 9). Po policzeniu działań w nawiasie zadanie stanie się jeszcze prostsze i wyniesie 25 - 25, czyli 0. To właśnie jest poprawna odpowiedź do tej zagadki matematycznej.

Więcej o:
Copyright © Agora SA