Choć pieniądze, jakie zarabiają youtuberzy czy influencerzy, wciąż zwalają z nóg, to konkretne kwoty już raczej nikogo nie zaskakują. Wynagrodzenia pozyskiwane z działalności w mediach społecznościowych są niekiedy znacznie korzystniejsze, niż te oferowane na przeciętnym etacie. Teraz YouTube stworzył szansę na dodatkowy zastrzyk gotówki. Krótkie filmiki publikowane w ramach projektu Shorts są opłacalne? Odpowiedź jest prosta.
Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
YouTube wciąż poszerza możliwości programu monetyzacji treści. Od początku tego roku twórcy mogą publikować na platformie krótkie filmiki. Monetyzacja tego typu treści miała zachęcać youtuberów do udostępniana większej ilości nagranych materiałów i docelowo poszerzyć liczbę odbiorców. W związku z tym firma LifeTube przeanalizowała kwestię zarobków w ramach projektu YouTube Shorts. Z ich analizy wynika, że w lutym 2023 twórcy otrzymali średnio 6 groszy za 1 tys. wyświetleń pod danym nagraniem. Choć na pierwszy rzut oka ta kwota nie robi wrażenia, to przy ogromnej liczbie wyświetleń, jakie generują krótkie nagrania, może być sporym dodatkiem finansowym.
Zdaniem ekspertów krótkie filmiki to coś, czego internauci potrzebowali. Dzięki nowemu projektowi platforma YouTube uzyska całkowicie nowe oblicze i zwiększy swoje zasięgi.
Od momentu włączenia Shortsów do programu monetyzacji widać, że twórcy mocniej zainteresowali się tworzeniem tego rodzaju kontentu. Aktualnie na platformie znajdziemy ogromny wybór krótkich treści wideo, które tworzone są przez wielu popularnych twórców, którzy wcześniej kojarzyli się wyłącznie z dłuższymi materiałami. Ten rok zdecydowanie należał będzie do Shortsów
- twierdzi Marcin Pyć, Head of Network Management w LifeTube, cytowany przez "Ad Monkey". Przeprowadzone badania wykazały, że w 2022 roku krótkie formy wideo generowały co piąte wyświetlenie na platformie. Co więcej, procentowy wzrost oglądalności YT Shorts wyniósł aż 20,53%. Pomimo dużej popularności krótkich nagrań, długie filmy wciąż pozostaną "królową YouTube", gdyż idą za nimi znacznie większe zarobki. W tym przypadku najpopularniejsi twórcy potrafią zarobić niekiedy 200 tys. zł za 10 mln wyświetleń pod filmem, którego czas trwania to około 20 minut.