Eksperci obalają kolor roku Pantone. To ten odcień będzie hitem w 2023. Poprawia nastrój i uspokaja

Naukowcy zmienili zdanie dotyczące koloru roku 2023. Okazuje się, że ludziom znudziły się intensywne i wyraziste odcienie w stylu Viva Magenta. To "cyfrowa lawenda" podbija serca projektantów mody. Kojarzy się ze spokojem i pomaga w trudnej codzienności.

Pod koniec 2022 r. Instytut Pantone ogłosił, że kolorem tego roku będzie buraczkowy odcień o nazwie Viva Magenta. Wygląda na to jednak, że intensywne barwy nie cieszą się już taką popularnością, a władzę przejęły łagodne i jasne odcienie. Co jest prawdziwym hitem 2023? Naukowcy nie mają wątpliwości

Zobacz wideo Za oknami czuć wiosnę! Pszczoły i kwiaty budzą się do życia

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Kolor roku Pantone obalony. Viva Magenta spada z piedestału na rzecz cyfrowej lawendy

Eksperci Pantone pomylili się w swoich przypuszczeniach? Okazuje się, że Viva Magenta przegrywa z tzw. Digital Lavender, czyli cyfrową lawendą. Po przeprowadzeniu badań rynkowych naukowcy z WGSN przyznali, że bez wątpienia to cyfrowa lawenda jest kolorem 2023. To jasny odcień fioletu, będący niezwykle bliski Very Peri, który został ogłoszony przez Instytut Pantone kolorem roku 2022. Cyfrowa lawenda jest jego jaśniejszą i delikatniejszą wersją. Nowy kolor roku już teraz widoczny jest niemalże wszędzie. Korzystają z niego projektanci mody, wnętrz oraz makijażyści. W sklepach odzieżowych pojawia się coraz więcej jasnofioletowych garniturów czy sukienek, natomiast fioletowa kreska na oku podbija serca miłośników makijażu. Cyfrowa lawenda nie tylko świetnie wygląda, ale także odejmuje lat i dodaje lekkości każdej stylizacji

 

Cyfrowa lawenda nowym kolorem roku 2023. Poprawia nastrój i uspokaja

Według ekspertów z WGSN ten kolor ma kojarzyć się ludziom z oderwaniem od szarej rzeczywistości i nadaniem jej łagodności. Dlaczego cyfrowa lawenda powoduje pozytywne myśli i nieco pomaga w walce z trudną codziennością? Naukowcy twierdzą, że kolory emitujące fale o krótkich długościach działają na ludzi kojąco, uspokajająco i wywołują poczucie stabilności oraz balansu. Ich zdaniem w 2023 r. przedmioty i ubrania w jasnofioletowych barwach będą cieszyć się największą popularnością. Ponadto mogą one wywoływać pozytywne skojarzenia, co sprawi, że ich widok poprawi nastrój konsumenta i zachęci go do kupna danej rzeczy. Już teraz widoczna jest tendencja do produkowania różnego rodzaju przedmiotów właśnie w tym kolorze, który bezsprzecznie jest i będzie prawdziwym hitem roku 2023.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA