Ten film z dworca wyświetlono blisko 2 mln razy. W komentarzach zawrzało. PKP Intercity odpowiada

Podróż pociągiem nie zawsze przebiega po naszej myśli. Zdarzają się opóźnienia oraz awarie, a czasem na naszej drodze pojawiają się inne trudności. O jednej z nich powiedział niedawno youtuber - Łukasz Wala. Jego filmik wzbudził wiele emocji. Sprawę skomentował rzecznik prasowy PKP Intercity.

Łukasz Wala to popularny tiktoker i youtuber. Do 2018 roku był zawodnikiem judo i należał do kadry narodowej. Mężczyzna może pochwalić się osiągnięciami na arenie polskiej oraz międzynarodowej. Jego karierę przerwał wypadek samochodowy. Od tamtego czasu Wala porusza się na wózku inwalidzkim, a w internecie dzieli się swoim życiem. Ostatnio opublikował na YouTubie nagranie z podróży pociągiem, które wywołało zagorzałą dyskusję w komentarzach. 

Więcej podobnych artykułów przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl

Zobacz wideo Tyłem wjechał na przejazd kolejowy i na nim utknął. Pociąg minął go o włos

Łukasz Wala pokazał swoją podróż pociągiem. Słowa konduktora mocno go zdziwiły

Nagranie zatytułowane "Jak wygląda podróż pociągiem na wózku?" zostało opublikowane miesiąc temu na YouTubie, od tamtego czasu wyświetlono je już 1,8 miliona razy. Na filmiku widzimy, jak Łukasz Wala próbuje wsiąść do wagonu. Chwilę później obok niego pojawia się konduktor i dopytuje, czy zgłosił, że będzie tu wsiadać do pociągu. Zdziwiony Wala odpowiada, że nie. Youtuber był przekonany, że sam zakup biletu dedykowanego osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim wystarcza, aby pracownicy wiedzieli, na których stacjach będzie potrzebne użycie windy umożliwiające wejście do składu osobie z niepełnosprawnością. Finalnie pracownicy PKP Intercity uruchomili windę, która pozwoliła Łukaszowi Walowi wejść do pociągu. Czy faktycznie osoby poruszające się na wózku mają obowiązek zgłosić chęć wejścia do składu? Zapytaliśmy o to rzecznika prasowego PKP Intercity, Cezarego Nowaka.

 

Czy osoba poruszająca się na wózku inwalidzkim musi zgłaszać swoje wejście do pociągu? Rzecznik PKP Intercity wyjaśnia

W Rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/782 z dnia 29 kwietnia 2021 r. dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym, czytamy, że pasażer otrzyma pomoc pod warunkiem, że zostanie o tym powiadomione przedsiębiorstwo kolejowe, zarządca stacji, przedsiębiorstwo prowadzące sprzedaż biletów lub organizator turystyki, u którego zakupiono bilet, lub pojedynczy punkt kontaktowy co najmniej 24 godziny przed sytuacją, w której taka pomoc będzie potrzebna.

Cezary Nowak przekazał, że powiadomienie takie można przekazać: 

  • drogą elektroniczną za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej,
  • telefonicznie na numery infolinii,
  • osobiście w godzinach pracy Centrum Obsługi Klienta.
Wystarczy jedno powiadomienie dotyczące podróży. Takie powiadomienia przekazuje się wszystkim przedsiębiorstwom kolejowym i zarządcom stacji zaangażowanym w realizację danej podróży. Informacja ta przekazywana jest także do Drużyn Konduktorskich, które uczestniczą w asyście" 

- czytamy w odpowiedzi nadesłanej przez rzecznika prasowego PKP Intercity.

Warto zaznaczyć, że nawet w przypadku, gdy osoba potrzebująca pomocy nie poinformuje o tym. Przedsiębiorstwo kolejowe i zarządca stacji podejmują wszelkie rozsądne starania w celu udzielenia tejże pomocy w taki sposób, aby osoba o ograniczonej możliwości poruszania się lub osoba z niepełnosprawnością mogła zrealizować swoją podróż.

Więcej o: