Wczoraj informowaliśmy, że mieszkańcy osiedla przy ulicach Ostrobramskiej i Optyków w warszawskiej dzielnicy Praga-Południe skarżą się na stan kupionych kilka lat wcześniej mieszkań. Swoje zastrzeżenia kierują również do dewelopera, który ich zdaniem nie wywiązuje się z własnych obowiązków. W efekcie postanowili stworzyć specjalne banery ostrzegawcze, które wywieszono się naprzeciwko jego biura sprzedaży. Spółka Skanska Residential Development Poland przekazała nam oświadczenie, w którym wyjaśnia poszczególne kwestie zarzucane jej przez mieszkańców.
Niedobrze się tu mieszka. Zanim kupisz mieszkanie, ZAPYTAJ!
- czytamy na transparentach. Na jednym z nich widniał również kod QR przekierowujący do strony internetowej poświęconej problemom, z jakimi muszą zmagać się lokatorzy. Na liście uwzględniono kontrowersje związane z gruntem, który został oznaczony przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska jako historycznie zawierający substancje chemiczne, w tym rakotwórczy kadm. Natomiast, jak informuje spółka Skanska Residential Development Poland, "przed realizacją osiedla zostały wykonane badania geologiczne i środowiskowe, które potwierdziły zanieczyszczenie gruntu znajdującego się w miejscu dawnych Zakładów Optycznych". Zgodnie z prawem, w trakcie procesu realizacji została przeprowadzona remediacja gruntu na terenie osiedla, a po jej zakończeniu Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska wydała zaświadczenie - dla terenu osiedla przy ul. Optyków - o skutecznym przeprowadzeniu zabiegu. Kolejna skarga mieszkańców dotyczyła wjazdu na teren osiedla. Otóż sąsiednie wspólnoty zainstalowały aż trzy szlabany ograniczające wjazd, jednakże na każde miejsce postojowe przewidziano wyłącznie jednego pilota.
Dojazd do budynków: na etapie projektowania i budowania osiedla zaprojektowaliśmy drogi dojazdowe i zapewniliśmy odpowiednią służebność. Nie jesteśmy w stanie ingerować w sposób zarządzania tymi drogami, który jest realizowany przez wspólnoty. Kwestia sporna dotycząca postawienia szlabanów nie była z nami konsultowana. Jest to wyłączna decyzja wspólnoty mieszkaniowej
- przekazano w oświadczeniu.
Główny problem mają jednak stanowić usterki, w tym nieprawidłowo wykonane balkony i elewacja. W 2021 roku w jednym z mieszkań pojawiła się nawet "ściana płaczu", która przeciekała, gdy na zewnątrz padał deszcz. Deweloper miał natomiast długo powstrzymywać się od jej naprawy. W oświadczeniu Skanska zaznacza, że usterka związana z przeciekającą ścianą została "usunięta i rozwiązana w 2021 roku".
Pozostałe usterki zgłaszane do dewelopera są usuwane w ramach rękojmi zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dążymy do bezzwłocznego usuwania usterek, jednak z powodów obiektywnych (np. warunki atmosferyczne albo dostępność części zamiennych) nie zawsze jest to możliwe tak szybko, jak oczekują tego Klienci. O planowanym terminie usunięcia usterki Klienci są informowani
- zapewnia firma Skanska. W oświadczeniu odniesiono się również do kilku innych kwestii poruszonych przez nabywców mieszkań.
W sierpniu br. odbyły się spotkania przedstawicieli Skanska z Radami Wspólnot Park Ostrobramska 1 i Optyków 5b, w trakcie których okazało się, że Rady mają odmienne zdanie w kwestii organizacji dróg dojazdowych w ramach osiedla. Budynki były oddawane na przestrzeni wielu ostatnich lat i od tego czasu budynkami i terenem zarządzają wspólnoty mieszkaniowe, a my nie mamy wpływu na decyzje podejmowane przez poszczególne wspólnoty. (...) Zarządzanie budynkami: wg standardu przyjętego przez naszą spółkę nie narzucamy nieodwoływalnego zarządu. Zarządca może być zmieniony przez wspólnotę w dowolnym momencie, a my w ten proces nie ingerujemy. (...) Zabudowa sąsiednich nieruchomości: nie jesteśmy właścicielem sąsiednich nieruchomości i nie możemy odpowiadać. (...) Wózkownia: Pragniemy wyjaśnić, że zgodnie z materiałami sprzedażowymi, udostępnianymi nabywcom mieszkań, wózkownia była zaplanowana i zaznaczona opisem 'wózkownia' na parterze budynku przy ul. Optyków 3 i w tym miejscu została zrealizowana
- brzmi pozostała część wyjaśnień. W przesłanym naszej redakcji oświadczeniu zaznaczono również, że spółka zawsze dąży do transparentności i uczciwości w komunikacji ze swoimi klientami.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.