Rynek odzieżowy w Polsce wiąże się z dużą konkurencję. O klientów zabiegają zarówno polskie marki, jak i te zagraniczne. Do tej drugiej grupy należy niemiecka sieć Takko Fashion. Niestety w ostatnim czasie ona także musiała stawić czoła pewnym wyzwaniom. Mimo to firmie daleko od decyzji o całkowitym wycofaniu się z naszego kraju. Na polskim rynku jest zresztą obecna już od dłuższego czasu, więc zdążyła zyskać wielu fanów. Czy to pomoże jej wyjść na prostą?
Jak dowiadujemy się z oficjalnej strony firmy, Takko Fashion to niemiecka sieć założona w 1982 roku. Obecnie pod jej szyldem działa prawie dwa tysiące sklepów w 17 europejskich krajach, a zatrudnionych w nich jest około 18 tysięcy osób. W ofercie sklepów znajdziemy ubrania damskie, męskie, dziecięce. Nie brakuje tu również bielizny i akcesoriów. Pod względem stylistyki zauważymy tu duże zróżnicowanie. W Takko Fashion powinni znaleźć coś dla siebie miłośnicy modowych nowinek, stylu casual oraz sportowej wygody.
Zobacz też: Uwielbiana marka kosmetyczna znika z Polski. Pojawił się komunikat. To koniec
Portal dla handlu.pl przypomina, że w Polsce niemiecka sieć jest obecna od 2008 roku, a jej siedziba znajduje się we Wrocławiu. Niemniej w 2024 roku spółka zamknęła w sumie cztery sklepy. Z drugiej strony dwa punkty przeszły modernizację. Na koniec stycznia 2024 roku sieć miała 46 sklepy na terenie Polski. Obecnie oficjalna strona pokazuje 42 placówki. Należy jednak zauważyć, że są to działania często spotykane w branży.
W wyniku regularnego zarządzania portfelem liczba sklepów może się nieznacznie wahać, co jest powszechne w segmencie detalicznym. W 2024 r. zamknięto 4 sklepy, a także zostały zrealizowane inwestycje w modernizację w dwóch sklepach. Firma stale analizuje możliwości otwierania nowych, dochodowych lokalizacji
- wyjaśnia Błażej Gorzelak, Country Manager Takko Fashion Polska w przesłanym do nas komunikacie prasowym. Jednocześnie firma wskazuje na pewne problemy.
Spółka w ostatnim czasie musiała zmierzyć się z kilkoma trudnościami i wskazuje przy tym m.in. wzrost płacy minimalnej.
Pogorszenie wskaźników rentowności było wypadkową kilku czynników, z czego zasadniczymi była ogólna sytuacja makroekonomiczna w kraju (m.in. wzrost płacy minimalnej, wysoka inflacja), a także niższa od zakładanej rentowność nowo otwartych sklepów
- tłumaczy firma, cytowana przez portal dlahandlu.pl. Fani marki mogą być jednak spokojni, ponieważ Takko Fashion zapewnia, że na rok obrotowy 2024-2025 planuje dalszy stabilny rozwój przedsiębiorstwa, poprawę rentowności sklepów i umocnienie pozycji spółki na rynku.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł.
Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.